Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CDr
Fick min nya v70 2.5 FT förra veckan :D

Bilen är utrustad med premium sound, men hur jag än ställer in stereon så kommer det inget ljud ur centrum högtalaren.

lägger man örat mot högtalaren hör man bara svaga bastoner (kan ju lika gärna vara basen från dom andra högtalarna.)

Har haft en v70N med PS i, hade jag inte haft PS förut så hade jag aldrig tänkt på att det inte kommer något ljud ur centern.

Ska man vända sig till försäljaren eller är det bara beställa tid till verkstaden?

Är annars mycket nöjd med bilen :D
av Enzo
CDr skrev:Fick min nya v70 2.5 FT förra veckan :D

Bilen är utrustad med premium sound, men hur jag än ställer in stereon så kommer det inget ljud ur centrum högtalaren.

lägger man örat mot högtalaren hör man bara svaga bastoner (kan ju lika gärna vara basen från dom andra högtalarna.)

Har haft en v70N med PS i, hade jag inte haft PS förut så hade jag aldrig tänkt på att det inte kommer något ljud ur centern.

Ska man vända sig till försäljaren eller är det bara beställa tid till verkstaden?

Är annars mycket nöjd med bilen :D
1. Du har ställt in något av surroundlägena?
2. Matar du med stereomaterial?
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Kolla i instruktionsboken. Det finns en inställning i menyerna för volymkontroll av centerhögtalaren, tror jag.
av CDr
Dolby pro logic II står det i rutan och jag har provat både cd och usb.

Jag har provat allt, vrider man volymkontrollen för centern från min till max ska det vara en påtaglig skillnad (va det på v70N PS) men det är stendött :(
av vicster
Dolby pro logic är "fake 5.1" men det ska ju trots det låta ur centern. Troligen har någon lödning/kontakt släppt, så det är bara att åka in med den till verksta'n :(

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]