Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ska laga lite fästen på avgassystemet och ev svetsa ihop katalysator och främre rör då flänsen är på väg att ge vika om det inte finns en repsats att köpa till den. Ska undersöka saken först.
Sen ska jag fixa till framvagnen och lite småpyssel sen tror jag den ska vara redo för drift igen :wink:

Blev som vanligt för sugen för att kunna låta bli att testmontera :lol:
Bild
Nackdelen med att ta kort med blixt är att all skit syns på tok för tydligt, måste putsa mera :lol:

Blev faktiskt att smälta in rätt bra och ser original ut, precis som jag vill ha det :P
Bild

och lyckades få en bättre helhetsbild nu när kameran lyckades få fokus med hjälp av blixten
Bild
Nej det är inte så knepigt. Du behöver fläkt, kåpa som passar fläkten och kylaren, givaren i kylaren, relä och lite kablar till batteriet med säkring på.
Fläkten går ju att montera i fläktskyddet som redan sitter i bilen om man gör egna fästen och skruvar fast med plåtskruv eller så kortar man av kåpan som hör till fläkten för dom är bredare.
Fläkten från 850 tror jag ska gå att använda och dom är ju lite lättare att hitta på skroten men mät först så jag inte ljuger.
Har man AC som jag så finns givaren redan i kylaren men samtidigt så ska ACn starta fläkten så det är lite mera som ska kopplas in.

Allt beror ju på hur snyggt man vill ha det.
det är ju ett dräneringshål i botten på den och skruven är nerkletad med kopparpasta i gängorna så fast ska den nog inte sitta. Den gamla drog jag av förra våren så den svetsade jag fast en mutter på undersidan och drog lös den med och gängade om :)
Köpte ett nytt glas till backspegeln på förarsidan idag på skroten istället för mitt grumliga. Kostade 0 kr och är helt felfritt inklusive eluppvärmningen :) Tyvärr hade dom kört sönder högerglaset där min elslinga är uppbränd men det har jag ett par månader kvar att fixa :lol:

Men såklart så hade dom inga relän till elfläkten så är det någon som har ett över från en 940 eller 850 så hör gärna av er :wink:
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 75
Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]