Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wilden60
Kanske en dum fråga men vad är det för burk som sitter vänster fram innanför skärmen? Syns först när man tagit av skärmen, rund med lite slangar som går in i motorrumet
av *pettson*
Jag antar att du hittar texten GM om du anstränger dej med.. Den burken är en kolkanister som suger upp bränsleångorna ifrån tanken. :wink:
av otto84
Jag försökte hitta kolkanistern på flickvännens 850 -92 men den verkar vara borta. Jag hittade bara en liten svart burk som satt framför där kolkanistern ska sitta. Den är liksom rundad framåt och platt baktill och har ett uttag för en vakuumslang. Vad är det för grej?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
otto84 skrev:Jag försökte hitta kolkanistern på flickvännens 850 -92 men den verkar vara borta. Jag hittade bara en liten svart burk som satt framför där kolkanistern ska sitta. Den är liksom rundad framåt och platt baktill och har ett uttag för en vakuumslang. Vad är det för grej?
Har den "grejen" möjligen ett kontaktstycke och/eller kablar ut från det?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Den stora burken är ju kolkanistern men den lilla bredvid vete tusan. Kanske är så att den förre ägaren tagit bort kolkanistern. Kan du se nägra slangar i området?

Mvh GK
av otto84
Ja det hängde tre tunna slangar där nere som inte var inkopplade. Den ena sög det vakuum i när motorn var igång så den satte jag på röret som sticker ut från den lilla burken så att motorn inte ska suga i sig tjuvluft där i onödan. Kolkanistern är alldeles säkert borttagen av förra ägaren. Slangen som ska gå från tanken till kolkanistern saknas också. Och den ska besiktas på onsdag. Så jag får försöka få tag på en kanister och slang och montera senast på tisdag. :(
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jo det är nog lika bra. Du hade ju hittat lite på skroten enligt bilderna. Letade upp lite info och det verkar som om 850 har sin vältventil bredvid kanistern.

Mvh GK
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]