- ons 20 apr 2011, 14:16
#521613
Hej alla!
Sitter och grubblar på om det är lönt att fortsätta satsa på min 460 -95:a.
Flera bilreparatörer har sagt att det är bättre om jag använder pengarna till att köpa en ny bil.
Besiktningsprotokollet säger följande:
1. Styrservo, oljeläckage
2. Parkeringsbroms bromsverkan, otillräcklig
3. Vindruta, skadad-spricka (jag har bara trafikförsäkring)
4. Bromsrör, bak höger, rostskadat
5. Bromsrör, fram vänster, rostskadat
Till detta kommer att det också är dags för kamremsbyte, 18 000 mil.
Jag har två alternativ, som jag ser det:
1. Jag skrotar (ev. säljer) jag bilen med motiveringen att det är för kostsamt att fortsätta att hålla kärran vid liv.
2. Jag skär ut en vindruta på skroten, byter kamremmen själv och lämnar in bilen för resten. Kostnad ca. 7000 kr.
Väljer jag alt. 1 tänkte jag köpa en Volvo 745 för runt 20 000 kr.
Vad säger ni?
Sitter och grubblar på om det är lönt att fortsätta satsa på min 460 -95:a.
Flera bilreparatörer har sagt att det är bättre om jag använder pengarna till att köpa en ny bil.
Besiktningsprotokollet säger följande:
1. Styrservo, oljeläckage
2. Parkeringsbroms bromsverkan, otillräcklig
3. Vindruta, skadad-spricka (jag har bara trafikförsäkring)
4. Bromsrör, bak höger, rostskadat
5. Bromsrör, fram vänster, rostskadat
Till detta kommer att det också är dags för kamremsbyte, 18 000 mil.
Jag har två alternativ, som jag ser det:
1. Jag skrotar (ev. säljer) jag bilen med motiveringen att det är för kostsamt att fortsätta att hålla kärran vid liv.
2. Jag skär ut en vindruta på skroten, byter kamremmen själv och lämnar in bilen för resten. Kostnad ca. 7000 kr.
Väljer jag alt. 1 tänkte jag köpa en Volvo 745 för runt 20 000 kr.
Vad säger ni?