Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Med flexifuel är det T4F som avses, ja.

Den är tämligen ny så det är säkert därför det ej finns lagerbilar.

Visst finns det många åsikter om E85.
Det finns också massor av trådar om detta, så låt oss inte göra detta till ytterliggare en "etanol debatt".

Men, man kommer inte ifrån att det till stor del i alla fall inte är ett fossilt bränsle samt att man har valet ur ekonomisk synpunkt att köra BF95 eller E85 beroende på vad som är billigast.
Det behövs nog en mix av massor olika bränslen skulle alla köra etanol så finns inte den kapaciteten att tillverka så mycket etanolpriset är ju med på väg upp pga ökad efterfrågan precis som bensin o diesel o etanolen kommer säkert att stiga mer när alla Eu länder ska gå över till E10 5% av EU:s bensinförsäljning är en hel del Etanol o för varje öre Etanolen ökar i pris blir ju den procentuella ökningen mer på en etanol bil jämfört med diesel bil eftersom den drar mer bränsle/mil..
Senast redigerad av 1 s6025t, redigerad totalt 0 gånger.
Här har du jämförelsen mellan 1,6 T4 och två Passatmotorer som du kanske har kört och vet hur de känns (1,8TSI och 2,0TSI):

Som du ser är den väldigt lik 1,8TSI trots att den bara är på 1,6 liter.

Bild
Om du inte har bestämt dig för just Volvo V70 bör du ta en titt på Skoda Superb. Båda är väldigt bra bilar och storleksmässigt jämförbara. Sen skiljer det lite i utrustningsalternativ. Och pris.
Det är helt i sin ordning. Designen lämnar lite övrigt att önska, precis som vissa delar på V70 aldrig skulle fått lämna ritbordet. För mig blev valet denna gång V70. Dels p.g.a. kampanjpriset och just R-Designutförandet samt DS paketet och några andra grejer som inte finns som tillval på Superb. Men drivlinan och körupplevelsen är nog snäppet vassare i Superben måste jag säga.
PeppesBodega skrev:DS-paket?
Driver Support. Lägger inte ut texten här, sök på volvocars. Klockrent paket och den adaptiva farthållaren ger mig en spontan erektion varje gång jag använder den. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]