Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tycker oftast att det är tvärtom när det gäller bromsar. Verkstaden "larmar" för tidigt. Men med de långa intervaller som gäller på service så blir det ju lätt så. De skall ju tala om ifall klotsarna inte beräknas hålla till nästa service, 3.000 mil. Med lite säkerhetsmarginal 3.500 mil. Det är för tidigt, varför åtminstone jag avböjer byte.
Användarvisningsbild
av CarMan
KKR skrev:Jag tycker oftast att det är tvärtom när det gäller bromsar. Verkstaden "larmar" för tidigt. Men med de långa intervaller som gäller på service så blir det ju lätt så. De skall ju tala om ifall klotsarna inte beräknas hålla till nästa service, 3.000 mil. Med lite säkerhetsmarginal 3.500 mil. Det är för tidigt, varför åtminstone jag avböjer byte.
Ja det är knepigt att bedöma hur länge en bro skopas håller, då det är helt beroende på hur man kör!
Men jag hoppas att du som kund får reda på hur länge mekanikern uppskattar att bromsarna räcker, o sen själv kan avgöra om du kör så långt till nästa verkstadsbesök, eller om du väljer att själv håla reda på när det blir dags att byta om det nu infaller innan. Nästa verkstadsbesök.

En postkango, går ca 1000 mil på en omgång bromsklossar...
En polisbil brukar gå ca 4000 mil
Användarvisningsbild
av SvenB
Självklart får reda på hur långt de beräknas hålla, jag sevar ju på en auktoriserad verkstad.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]