Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
I Sverige får man ju faktiskt - ja, det är konstigt - fullt betalt för en bil hur krocklagad den än är (om det är bra gjort, förstås). I Tyskland skulle bilen vara värd betydligt mindre och de upplyser alltid om tidigare skador när bilen säljs och anger också i exakt belopp hur mycket det har kostat att laga den. Förutsatt att firman är seriös men det är lag på det.

Samma sak med antal ägare. En tysk fyraårig bil med fem ägare är extremt svårsåld till en tysk. I Sverige är det rätt sällan den som köper en beg bil ens kollar det. Många som köper 1-2-åriga bilar har ju ingen aning om att de nästan alltid har varit demobilar, hyrbilar etc.
PH
Användarvisningsbild
av camaro69
Skönt att ingen blev allvarligt skadad.

Du har inte tagit någon bild på bilen som kan läggas ut?

Annars känns det mer som om snillen spekulerar.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Omek skrev: Alla som har varit med om olyckor skyller hit och dit.
Men EN bär trots allt ansvar.
Vad spelar det för roll, om även den som inte gjort något fel får sätta livet till? :-(O)
Några kilometer från där jag bor förlorade en motorcyklist livet när en idiot svängde från grusväg och väjningsplikt upp på en huvudled mitt framför MCn. Enda trösten där var att bilisten aldrig kommer att kunna göra samma sak igen, eftersom MCn parkerades i förarsätet. :evil:
Tur att du satt i en Volvo.
Verkligen. Men räkna inte med att en "säker" bil räcker. I mitt exempel ovan var det en Saab 9-5. En Volvo hade inte hjälpt där.
av nilvert
Omek skrev:Även om man har grönt så kan man ju kolla så att ingen kommer...

Tur att du satt i en Volvo.
Så du smyger ut med fören försiktigt vid varje gröntljus och kikar? Din bakre kofångare borde vara ganska platt :)
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]