Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gleste
#510709
Hej
Har en 6 månader gammal v70 D3. haft bilen på verkstad några gånger bla på grund av knakande inredning. "Stenskottsljkud" från intrumentpanelen, Knarr i B stolpen och surrande ljud från rutan/passargerardörren. Man har som senaste åtgärd klämt in en gummilist mellan vindrutan och instrumentpanelen vilket inte gjort någon större förbättring. B-stolpen lever sitt eget liv. Står inte ut! Kan någon hjälpa till med tips om åtgärd?
av greenbay
#510713
Säljaren har tre försök på sig att åtgärda fel. Om problemet inte blir löst häver ni köpet. Beställ sedan en likadan.
Vi hade problem med vår första V50. det köpet hävdes, men vi var egentligen nöjda med modell, färg och utrustning, så det blev en ny, identisk beställd. Utan avdrag! Den nya är precis så bra som den första borde varit, vi fick alltså ett måndagsex,( eller är det kanske sent på fredag eftermiddag de strulande bilarna tillverkas?)
Stå på dig bara!
/greenbay
av dst02
#511016
B stolpe knarret har Jag också problem med på förarsidan, ett som du beskriver de stenskottsljud finns där när de är kallt i kupen, annars är det ofta tyst där. Går motorn lite tungt kommer ett "biande"ljud från instrumentbrädan som Jag inte riktigt lokaliserat exakt vart det är men nånstans fram kommer det iallafall från.

Greenbay: Bra att veta att man kan returnera sin bil å få en ny efter 3 besök, kanske borde satsa på att försöka bli av med mina ljud och hoppas de inte hjälper så Jag kan få mej en 2012a :P
av Steff 99
#511033
Konsumentköplagen är ganska tydlig hur reklamationer och felavhjälpning går till, men det betyder också att bilen måste vara köpt av en privatperson.
av gleste
#522300
Hej. Nu är min D3:a inne för 3 gången. Man har haft den inne över en vecka för ett slutligt försök. Tappat känslan för Volvo tyvärr, jag som alltid längtat efter att få köpa en.
av sweborn
#522304
Juridisk sett har ÅF 2 försök på sig att åtgärda felet, även om konsumentrådgivare kan höras säga 3 försök.

Faktiskt ganska snyggt att häva köpet och beställa en likadan bil. Det uppmuntrar verkligen ÅF att be Volvo skärpa sig vilket skapar nöjda kunder på sikt.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]