Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Gott folk!

Har stött på detta problem och felkoder finns som indikerar på just detta, men jag hittar två st magnetventiler på min bil, en vid kallluftintaget till luftburken på Intercoolern(2 st slangar och kontakt) sen hittar jag den med 3 slangar plus kontakten.

den senare är inhandlad en sprillans ny från Volvo och ingen förändring på trycket som ligger på 0.4-0.5 kilo.
har bytt slangarna till alla punkter som gick från den med 3 slangar.

bilen för övrigt är en S70 AWD med 2,5T motorn samt chip, gått 14000 mil och annars i myyycket bra skick!
fullservad o.s.v...

Några ideer eller vad gör denna ventil med två slangar???

//Juha
av *pettson*
Sånt kan hända, men i 999 fall av 1000 så är det folk som vanligen inte har en susning om hur reparationen ska gå till som gör det själva iallafall. Sen när dom misslyckats och förmodligen någon annan fått utföra rep korrekt. Då måste man ha nåt att säga till kompisarna och det slår aldrig fel. Detaljen var felaktig...
ja man vet aldrig det bästa är ju om man kan prova från en bil som säker funkar om det nu är magnetventilen. hittar du lösning så posta gärna den. det ska ja göra när ja väl löser mitt problem börjar bli trött på skiten. så får väl snart åka in me skitet o se om nån verkstad har bättre koll
Pettson lilla...
Jag behöver inte hävda mig genom att klanka ner på andra på det sättet som du påstår.
Utan läste detta på ett annat forum(eller om det var här) att detta hade hänt en tidigare...
Om jag inte hittar felet själv så får man lämna in det till någon som kan det inte mer med det.

Och ja jag lägger upp problemets lösning här om jag hittar den.
Drog ur slangen från WG och då laddar den 1bar utan problem..
av *pettson*
T5Juha skrev:Pettson lilla...
Jag behöver inte hävda mig genom att klanka ner på andra på det sättet som du påstår.
Utan läste detta på ett annat forum(eller om det var här) att detta hade hänt en tidigare...
Om jag inte hittar felet själv så får man lämna in det till någon som kan det inte mer med det.

Och ja jag lägger upp problemets lösning här om jag hittar den.
Drog ur slangen från WG och då laddar den 1bar utan problem..
Om du läser inlägget igen så ser du säkert att det inte gällde dej personligen. Det gällde det som du *läste*
Läs inlägget som det är skrivet så ska du se att du slipper förklara dej inför mej eller andra.
men om du dragit slangen till wg o den laddar 1 bar så är det sanoligt din magnetventil som är knas. kolla om det är signal i själva kabeln om du bytat mot en som funkar och det inte hjälper på din eller ta din "trasiga" o sätt i någon annans :)

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]