Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LimpanV
Hittade den här plastdelen ute på min garageuppfart. Googlade artikelnumret "1325720" och fann skiss enligt bild nr 3. Kollade på bilen men förstår inte exakt var den ska sitta. Ser inte heller ut som det fattas något.

Någon som vet vad plastbiten är till för? Den är typ 2 mm tjock och har NR 27 på skissen nedan.

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Påminner om ngt jag sett förut.
Men då var det mera gummi än plast.
Är den inte till att ventilera ut övertrycket i cupén.
Den där flärpen funkar då som en backventil och släpper ut luft men stoppar åt andra hållet.
av Kena
Du har en 740/5:a ? kolla spoilern fram på den, där är nu 3 hål för luftintag...de var tidigare täckt av den där plasten
av LimpanV
Kena skrev:Du har en 740/5:a ? kolla spoilern fram på den, där är nu 3 hål för luftintag...de var tidigare täckt av den där plasten
Ahhh, tror vi har lösningen där. Jag hade en 745a för ett år sedan ungefär. Har nu en s60 från 2001 och tog för givet att plastbiten kom från den då det står "-01" efter artikelnumret. Tyckte väl att skissen var lite olik en s60... :D
Användarvisningsbild
av CarMan
nummer 27 på skissen, dn täcker de 3 hålena som är där

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]