Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xenon666
Har tänkt koppla in lite schysstare ljud i min Volvo V70N T5- 01, nån som vet om det finns lågnivå ut från orginalstereon eller måste man byta stereo för att kunna koppla till slutsteg och högtalare? om man skall byta stereo är det en dubbeldin man skall ha då för snyggast installation? nån som bytt stereo som har några fina bilder att visa?
Användarvisningsbild
av greeeken
xenon666 skrev:Har tänkt koppla in lite schysstare ljud i min Volvo V70N T5- 01, nån som vet om det finns lågnivå ut från orginalstereon eller måste man byta stereo för att kunna koppla till slutsteg och högtalare? om man skall byta stereo är det en dubbeldin man skall ha då för snyggast installation? nån som bytt stereo som har några fina bilder att visa?

Dubbeldin är då snyggast om du ska byta.
Finns ju annars förstärkare till stereon som sitter i orginal
av xenon666
Ja dubbeldin är ju snyggt :-), går det nån vanlig lågnivåkabel (RCA) ifrån orginalstereon till den förstärkarn som är orginal? isf går det ju dra vidare bak till tex extra förstärkare och baslåda :-)
av Fred
Det finns massor av trådar på forumet om detta så gör en sökning så kommer du hitta svaren på dina frågor. Kort kan jag säga att jag kör med DLS-steg i bakluckan med signal från original HU803.

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]