Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Machnus
Är sugen på att tona rutorna på min V40. Hitta detta paket på blocket
http://www.blocket.se/ostergotland/Fard ... ?ca=14&w=1

Står att det ska vara ganska simpelt att sätta på. Men vad jag läst mig till/hört så ska det vara ganska krävande att få dit själv. Någon som har erfarenhet från det där paketet?
Användarvisningsbild
av KaptenHaddock
Köpte denna film till min gamla V40 och jag kan säga att det var bökigt att få dit.
Bakluckan var för dåligt skuret, man fick spänna ut filmen otroligt mycket för att den skulle passa.
Resterande rutor var de inga större problem med. Filmen över lag känns tjock och tålig.
av Volvoidiot
Lämna in bilen och få det gjort av ett proffs istället.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Funderar att köpa biltemas solfilm, någon som vet om den är bra. Bilen i fråga är 855 och vill ha på bakre sidodörrarna också, hur stort jobb för en yrkesman?
av AudiRaacing
Alfredo skrev:Funderar att köpa biltemas solfilm, någon som vet om den är bra. Bilen i fråga är 855 och vill ha på bakre sidodörrarna också, hur stort jobb för en yrkesman?
Återanvändbara? Den solfilmade jag min fd flickväns bil med. Var skeptiskt först när jag öppnade förpackningen för den kändes så gummigaktig. Men nyfikenheten vann så filmade hela bilen med den typen. Sitter än idag och det är 2 månader sedan :)
Användarvisningsbild
av Alfredo
Tänkte sätta solfilm på bakre sidodörrarna också, någon som vet om man behöver lossa rutan eller kan man ta bort den inre gummilisten utan att lossa rutan?
Tacksam för svar.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]