Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JelleSE
Hej!

Ny på forumet här, men har kört Volvo sedan jag fick körkortet flera år sen!
Nu har jag en C70 Coupe från 2000 och jag fick bara 1 nyckel med bilen. Ingen fjärrdosa heller.
Jag har läst på här om lite gran om hur ni hantera det, men det verkar som man måste helt enkel in till Volvo för att fixa det. Jag förstår att det kostar mycket pengar att får chippade nycklar och kodera om allting.

Men istället av att lägga mycket pengar på nya nycklar osv (+- 3500?) kan jag inte billigare försöka hitta en begagnade set av låscylindrar med tillhörande nycklar och fjärr? Är det möjligt och är det svårt att bygga in? Kan man lätt programmera om en fjärr?

Tack för allt inspel!
av jojje1984
du måste nog in till volvo & programera allt, ska du byta nycklar får du nog byta tändningslåset frågan för vad hela det kalaset kostar tändningslås brukar va svåra att skruva isär specialbult och grova nitar och saker gjorda i stål som är svår borrat/kapat allt för att försvåra stöld/byte, sen kommer inte bilen starta du måste bogsera den till volvo verkstad och programera allt pga startspärren i nyckeln, min granne krånglade med detta till sin v70 det slutade med en ny nyckel och en ny larm dosa på volvo runt 3000kr med kodning, kör du så fin bil har du nog råd med det hehe
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]