Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av msi
Fick idag ett samtal från Bilia om att jag måste byta färg på min beställda bil. Flamencoröd utgår på V60 pga katastrofen i Japan. Det gäller även ember black.

Frågan är vilken färg man ska växla till? Svart går inte hem hos resten av familjen och silvermetallic har jag kört runt i de senaste 6 åren. Hur ömtåligt är det med vitt?
av vicster
Solid vit är inte så ömtålig, men blir å andra sidan snabbt skiten. Även solid röd är ganska tacksam, men vill du ha en metallic skulle jag rekommendera caspian blå som ganska få verkar välja men som jag tycke var riktigt snygg när jag såg den live! :)

Vill du spinna vidare på silvermetallic finns ju även electric silver metallic som ska vara lite extra fin med tanke på priset de tar för den :lol: Men även den var snyggare i verkligen än på bild, vilket kanske stämmer in på de flesta färger... :P
Användarvisningsbild
av msi
Lutar nog lite åt caspian blå. Får åka ut och titta på den i dagsljus. Gillar även seashell men svägerskan köpte en sådan V70 nyligen så det känns lite trist att ha samma färg.

Egentligen är ju V60 i solid vit väldigt snygg och det är väl gamla fördomar man har kvar att vitt är taxibilar.

Får väl se vilket valet blir. Känns lite jobbigt att behöva tänka om när man äntligen beslutat sig i full enighet inom familjen.
av irie
När jag valde färg till min V60 så var jag först tveksam till solid vit (Ice white) just pga av svårigheten att hålla vita bilar just vita, valet föll ändå på just Ice white och jag ångrar mig inte.
Direkt efter jag hämtade ut bilen så lämnade jag in den hos Mr. Cap, nu är det en fröjd att hålla bilen vit.
När det nu inte längre går att få emberblack som var ett självklart val för mig på min v60 så skulle jag välja seashell beige. Den är fantastiskt snygg och känns som en kulör som tål en hel del smuts utan att se alltför skiten ut. Dessvärre är det lite sämre på den fronten med min emberblack som gärna ser småsmutsig och dammig ut några timmar efter tvätt. Men det är sånt man får leva med om man vill ha en svart bil.

Lycka till med färgvalet!
Caspian blå tycker jag är vanvettigt snygg. Hade jag suttit i den sitsen hade valet fallit på det utan tvekan.

Seashell är rätt fin idag, men tror den blir hemskt tråkig om ett par år.
av vicster
crumpets skrev:Caspian blå tycker jag är vanvettigt snygg. Hade jag suttit i den sitsen hade valet fallit på det utan tvekan.
Skönt att höra några det finns några fler än jag som gillar caspian blå. Kan ärligt säga att av de kanske 200 S60 och 150 V60 jag har sett på gatan har ingen varit capsian blå.

Kollar man på garaget.org finns ingen där heller, och på blocket finns det tre stycken totalt i hela Sverige med bild på.
Nästan skamligt... (N)
Användarvisningsbild
av msi
Var ute hos Bilia idag och tittade på de flesta färgerna. Nu känns det som om det blir electric silver som blir valet. Den var riktigt snygg i solen med en blå ton bredvid en vanlig silver metallic och den ser så pass annorlunda ut att det inte känns som min nuvarande bil (platinasilver Renault). Seashell är också snygg men vi har nog fastnat för electric silver i alla fall.

Caspian blå är fin men lite svårbedömd. Den är så mörk att den nästan inte ser blå ut i dagsljus ens. Fast det exemplaret som fanns inne var riktigt smutsigt.

Fick påskhelgen på mig att fundera så det får väl sjunka in lite i några dagar. Surast var ändå att den första V60 jag såg utanför entrén hos Bilia var en flamencoröd som jag inte kan få :cry:
av Tobbev
vicster skrev:
crumpets skrev:Caspian blå tycker jag är vanvettigt snygg. Hade jag suttit i den sitsen hade valet fallit på det utan tvekan.
Skönt att höra några det finns några fler än jag som gillar caspian blå. Kan ärligt säga att av de kanske 200 S60 och 150 V60 jag har sett på gatan har ingen varit capsian blå.

Kollar man på garaget.org finns ingen där heller, och på blocket finns det tre stycken totalt i hela Sverige med bild på.
Nästan skamligt... (N)
Jag har en Caspian Blå V60, så du har uppenbart inte mött mig fast jag också bor i Göteborg :)

Jag har sett en S60 i samma färg som min men aldrig en V60.
Tycker att den vita V60:an ser helt OK ut. Brukar inte tycka
det om vita bilar....

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]