Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
Jag köpte kontakterna på BraBil och gjorde en egen adapter.
Användarvisningsbild
av Loner
hemglass skrev:jag fick för mig nånstans att det finns olika antal kontaktstift på olika typer av speglar. Om jag då har en originalspegel med eluppvärmning och eljustering kan jag då sätta in backspegel med belysning samt dessutom är infällbara :?: Är det samma antal kontaktstift på dessa :?: (I)
Det är samma kontaktdon, bara olika många trådar/pinnar som används.

/L
av simpos
Ytterligare en fråga: kan jag montera på MY07 backspeglar med blinkers på en MY06? Finns det framdraget kablage för blinkers eller blir detta en omfattande/om ens möjlig operation?
Användarvisningsbild
av CarMan
simpos skrev:Ytterligare en fråga: kan jag montera på MY07 backspeglar med blinkers på en MY06? Finns det framdraget kablage för blinkers eller blir detta en omfattande/om ens möjlig operation?
det finns givetvis inte framdraget kablar för blinkers, då den funktinen inte fans. (Volvo740 har inte heller framdraget blinkerskablar i dörrarna, då det inte fanns på dom heller)
& ja deet är en omfatende omdragning för att få dit dom kablarna.
Användarvisningsbild
av Loner
simpos skrev:Ytterligare en fråga: kan jag montera på MY07 backspeglar med blinkers på en MY06? Finns det framdraget kablage för blinkers eller blir detta en omfattande/om ens möjlig operation?
Man skulle kunna säga omöjligt, det du kan/måste göra är ju att koppla in dig på befintlig blinkers och dra upp trådar till dörren/spegeln.

Blinkers i spegeln kräver ju annan datamodul, så det finns risk att hela kontaktdonet mot spegeln är andrat.. "har hänt förr"

/L
av nevyn
Hade vart en kul grej dock... Lite höstpyssel kanske..
Användarvisningsbild
av Jonsson
Har någon artikelnummer på delarna som behövs? Spegel, knapp etc...

mvh
Användarvisningsbild
av pellski
Kan jag använda speglar med markbelysning och innfällbara från en 01:a på min 03:a?
Användarvisningsbild
av Loner
Ja det kan du.

/L

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]