Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Jadu Roger.. Det går väl bra antar jag. Är tvärpank och måste köpa bromsbackar och en monteringssats.
Och det är det sista jag behöver göra innan jag kan in och visa upp bilfan för SBP igen.

Förövrigt så har jag bestämmt mig att sälja iväg både bil och ljud efter den blivit besiktad sen.. Suget efter något skattebefriat är för stort.
jaha, man var ute å gled idag och så smällde de till och bilen började gå som en kratta.
Det visade sig vara mitt generatorfäste som inte höll nå vidare.
Ett "öra" på den gick av och en bult gick av på mitten.
Slutade med att hela fästet hängde bara i kablarna och dinglade inne i motorutrymmet.

Menmen, var ju bara att leta rätt på någon som kunde bogsera mig till verkstan så jag fick fixa detta.
Sagt och gjort så var jag vid verkstan och upptäckte att det som orsakat detta var att fästet till den nedre generatorn hade legat emot och slagit sönder skiten.
Så nu kör jag bara med en 100A generator. Fast det har jag gjort hela tiden i princip då jag inte hittat nån tillräckligt lång rem för att köra båda.

Fick lov att binda fast hela fästet med generatorer så den inte trillade ner när jag blev bogserad.
Bild

EDIT: Inlägg 1337 :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jaha, efter dagens försök att lägga lite lakrits så ville det inte mer.

PANG sa det .. sen så visade det sig vara bultarna som går igenom medbringarna bakom lådan som smällt av på mitten.
Klappträna som haft bilen innan har ju bara dragit ihop med 2st standard m8. Inte konstigt att de inte fungerar nå vidare då.

Så nu har jag legat på den lokala ÖB parkeringen och skruvat i 4st sprillans nya m8 bara för att ta mig hem.
Är på jakt efter en uppsättning orginalbultar om någon har liggandes!

Bild
Så kan det se ut när man kör med vanliga 8:8 m8 bultar. :shock:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Har nu under några laddningar märkt a[…]

Felkod P074468