Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Köpte en forge dumpventil kopia på stylingbutiken och även dumplock och har monterat allt rätt men den vill inte dumpa utan den dumpar istället via filtret.
Vad är felet? är fjädern för hård i dumpventilen?
Den är stenhård när jag försöker trycka den med fingret.
låter som du har orginalt kvar & som att originalet fungerar bättre (är snabbare) så bilen andänder orginalet, vilket inte ger nått ljud.
om det låter i filtret bara låter det som att bilen jobbar utan dumpventil och då låter det mer som att det är laddtrycket som slår tillbaks in i turbon ? Fixa snarast isåfall då turbon tar stryk av detta :-)-)
Attd et låter från filtret betyder int så mycket. MAn lär titta på kolven om den öppnar elelr känn om ventilen öppnar. Gör den int det får man antingen använda justerskruven om det finns en sån för att sänka spänningen på fjädern, annars lär man kapa av fjädern n liten bit i taget tills man hittar rätt spänningen. Ventilen ska ju vara justerad så att den precis håller tätt på somgång och öppnar även efter små gaspådrag.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]