Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Hittar denna på Blocket idag,
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... m?ca=5&w=3

Det står att den är svensksåld, verkar så via bilregistret med. Men detta måste vara någon specialare eller? Mig veterligen har man bara kunnat köpa Summum utrustade T6:or i Sverige.

Eller har jag fel? ?:-/
Användarvisningsbild
av Anders E
Summum var ju standard på dessa men jag har för mig att man kunde köpa
dom med R-Design. Verkar vara för dyrt att efterkomplettera.
av Lövet
T6or måste vara bland det bästa (eller trevligaste iaf) bilköp man kan göra för tillfället. Fantastisk bil men med ett fantastiskt dåligt andrahandsvärde.
av fredrikwt
andreas_lofgren skrev:T6or måste vara bland det bästa (eller trevligaste iaf) bilköp man kan göra för tillfället. Fantastisk bil men med ett fantastiskt dåligt andrahandsvärde.
Ja de bör ju rimligen inte vara mkt dyrare i drift än 3,2 AWD...?
Användarvisningsbild
av na96gen
Är en specialare, varit en utställningsbil ett år sedan såld. Där av den lite udda specen.
Blir lite sugen, men jag skulle ju ha en ny.. Men då blir det ju minst 400'

Hur ska jag göra, hjälp!! ??:-/
av Lövet
fredrikwt skrev:
andreas_lofgren skrev:T6or måste vara bland det bästa (eller trevligaste iaf) bilköp man kan göra för tillfället. Fantastisk bil men med ett fantastiskt dåligt andrahandsvärde.
Ja de bör ju rimligen inte vara mkt dyrare i drift än 3,2 AWD...?
Vid hård gasfot så kanske den drar lite mer. Men förbrukningen är sekundär i förhållande till värdeminskningen såvida man inte köra många tusen mil per år.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag har haft den jag har nu i snart sju år å åkt dryga 9000 så bränsleförbrukningen är inte högsta prio. Nuvarande drar ju ca 13 så..

Men jag aom köpt mest nytt.. *ångest*
Användarvisningsbild
av Funk
Det gick att beställa T6 i R-design under delar av MY-09, vi har haft en på firman... Möjligheten fanns nog inte ens hela modellåret, det försvann definitivt följande modellår eftersom vi tänkte byta vår mot en likadan vilket inte gick.

/Thomas
Användarvisningsbild
av na96gen
Ingen som hakar på jag trodde det skulle hagla förslag för å emot ett köp.
Kom igen nu då! :P
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]