Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Bytte idag båda spindellederna och länkarmarna på min S60 2005, Efter bytet står ratten litet snett när jag kör rakt fram och bilen känns understyrd.
Borde väl gå att justera med en fyrhjulsinställning?

Köpte delarna på Mekonomen.
Köper du orginal så har delarn rätt mått, då behövs ingen fram vagns justering (förutsatt att fram vagnen stog rätt innan)
Men de flästa pirat delar har fel mått, och då behöver man absolut göra en fram vagns justering.
Suck carman du ger visst aldrig upp att men volvo reservvdelar så behöver man inte göra något. Tror du volvo har en egen fabrik som bara tillverkar saker till volvo modeller? På företaget jag jobbar på gör vi saker till volvo och packar i deras kartonger :wink:
Hur som hellst så bör du göra en 4 hjulsinställning då du bytt saker i framvagnen Orginal delar eller inte.
Nu har jag med sned ratt....gjorde 4 hj.inställning igår. Idag lite sned ratt. Har bara Originalgrejjer i framvagnen. Hur rätta till detta " enklast" ??
wissel skrev:Nu har jag med sned ratt....gjorde 4 hj.inställning igår. Idag lite sned ratt. Har bara Originalgrejjer i framvagnen. Hur rätta till detta " enklast" ??

Bara att göra en ny hjulinställning, men det får dom stå för som gjorde den i går. REKLAMATION !!!
Grammse skrev:Suck carman du ger visst aldrig upp att men volvo reservvdelar så behöver man inte göra något. Tror du volvo har en egen fabrik som bara tillverkar saker till volvo modeller? På företaget jag jobbar på gör vi saker till volvo och packar i deras kartonger :wink:
Hur som hellst så bör du göra en 4 hjulsinställning då du bytt saker i framvagnen Orginal delar eller inte.

Du skrivar inte så mycke va?
Åk runt o köp lite delar på de ställen som säljer, du ser skillnad på delarna & det blir olika hjulvinklar när du monterar.
Jag har monterar mängder! tro på vad jag skriver!

Sen vat jag oxå att man på vissa fabriker slipar bort volvo loggan o säljer till annan levrantör, när man mislyckats med nått i tillverkningen. Det är billigare att sälja delen billigt, än att kasta den.

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]