Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xenon666
Har precis köpt mig en V70N T5 -01a, hur är dom? vad brukar krångla med dom? ni som har kan väl dela med er vad ni vet som man skall kolla och hålla efter på T5an?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Hello

Jag har en 00:a som jag haft i 5 år och stortrivs med, det enda som jag har varit tvungen att åtgärda som pajat är gasspjället samt nedre länkarmar och främre hjullager bägge sidor annars har det varit bekymmersfritt så att säga, dock har den kostat rätt mycket vad gäller fälgar , strålkastare ,grill, vinge bak mm mm men det är ju mitt eget val så att säga.
Användarvisningsbild
av MartinS
Som sagt tidigare, allt i framvagnen och gasspjället är väl sådant man får räkna med kan behöva bytas på en sådan. Men de är ju så gamla nuförtiden så vad som helst kan ju egentligen hända, beroende på vad de levt för liv innan också.

Låskistotr som slutar låsa och fönsterhissmoduler som lägger av lär också vara relatiovt vanligt på de tidigare modellerna.

Handbormsbackar är också något som ger upp var ~femte år, tyvärr släpper bromsbandet från stålet vilket medför att hel spindeln bak kan bli soppor.

Summa summarum, det är fina bilar. En PPC felkodsläsare från BSR kan va en bra investering.

/Martin
av xenon666
Har också fått uppfattningen av att det är en mycket trevlig bil, anledningen till att jag frågar är att jag tog mig ca 3 km från bilfirman jag köpt den av, då tände sig motorlampan och den går jättedåligt vid gaspådrag, nu står den på Volvo för lagning vilket firman då står för, dom fick felkoder att 3 cylindrar misständer, nån signal till tändspolarna, dom misstänker att det är kabelbrott eller tänspolarna som spökar för felet är intermetent eller vad det heter, kommer och går, men nu blir man ju lite fundersam, vill ju jättegärna behålla bilen, men samtidigt kan det ju fortsätta krångla och att det är en krångelbil, annars var den mycket fräsch, fullservad och nybytt kamrem, hade dock gått 24000 mil, nått råd från er Volvoentusiaster, är det något att satsa på denna bil?

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]