- mån 18 apr 2011, 18:59
#520957
Några oljud i inredningen än? Min börjar gneka rätt ordentligt nu i paneler och annat
Moderator: Moderatorer
perhall skrev:Är det några bra rabatter på MY12? Jag hade eg tänkt köpa en MY12 men slog till för att MY11 var så billig... sen lär det ju inte bli lättare att bli av med en 2,5T om ett tag.../PH
turespe skrev: Det var inte ens snack om rabatter. Beställde en T4 R för annonserat 277 samt lite påslag för utr.Kör Volvo med vilseledande marknadsföring? De har sagt att erbjudandet är tidsbegränsat och till lagret är slut. Är 277kkr det nya standardpriset?
Iom att jag beställde nu kommer den som en 12a sa han. Det skulle inte vara ngn prisskillnad.
balin skrev:Här i Göteborg är inga priser för MY12 släpta ännu. Att de skulle fortsätta med en såpass bra kampanj som T4 R-Design för 277.900:- inkl. nya inredningen samt "autobroms" låter för bra för att vara sant. Och när något låter för bra för att vara sant är det oftast det... :twisted:Jag håller med dig. Men Volvo har historiskt varit "klantiga" nog att bjuda på en årsmodell på detta sätt, eftersom de helt plötsligt kommer på att förra årsmodellen är "slut". Så funkar det inte för t ex BMW, som alltid börjar ny årsmodell efter månadsskiftet aug/sept.
perhall skrev: - Motorn var i början helt död under 1200 varv men det har blivit lite bättre (fråga mig inte varför). Dock trivs den inte alls under 1100-1200 varv, likt många dieslar, där var 2,5T mycket bättreDet är väl få motorer som trivs så där väldigt bra vid 1100 varv. Vad tjänar man egentligen på att ligga och brumma där nere?
StringerBell skrev:Bränsleförbrukning. En motor som erbjuder en bra elasticitet både i botten och på toppvarv tycker jag dessutom bidrar till ett sofistikerat intryck. (Sen om man har för vana att ligga runt 1000varv är en annan femma - men motorn ska ge möjlighet till det).perhall skrev: - Motorn var i början helt död under 1200 varv men det har blivit lite bättre (fråga mig inte varför). Dock trivs den inte alls under 1100-1200 varv, likt många dieslar, där var 2,5T mycket bättreDet är väl få motorer som trivs så där väldigt bra vid 1100 varv. Vad tjänar man egentligen på att ligga och brumma där nere?
viktore skrev:I så fall borde också automatare vara programmerade att ligga där, och det tvivlar jag på att någon är. Det kan inte vara mycket man förlorar bränslemässigt på att istället ligga på 12-1300 så man slipper balansera på gränsen för vad motorn klarar av.StringerBell skrev:Bränsleförbrukning. En motor som erbjuder en bra elasticitet både i botten och på toppvarv tycker jag dessutom bidrar till ett sofistikerat intryck. (Sen om man har för vana att ligga runt 1000varv är en annan femma - men motorn ska ge möjlighet till det).perhall skrev: - Motorn var i början helt död under 1200 varv men det har blivit lite bättre (fråga mig inte varför). Dock trivs den inte alls under 1100-1200 varv, likt många dieslar, där var 2,5T mycket bättreDet är väl få motorer som trivs så där väldigt bra vid 1100 varv. Vad tjänar man egentligen på att ligga och brumma där nere?
StringerBell skrev:Att automatlådor uppför sig annorlunda har garanterat andra anledningar. Annan utväxling, bortslirad effekt m fl. Och då programmerar man växellådan att kräva högre varv innan växling. Vidare är det skillnad på att glida utmed plan mark på lågt varv och segdra upp för en backe i 6ans vxl..viktore skrev:I så fall borde också automatare vara programmerade att ligga där, och det tvivlar jag på att någon är. Det kan inte vara mycket man förlorar bränslemässigt på att istället ligga på 12-1300 så man slipper balansera på gränsen för vad motorn klarar av.StringerBell skrev:Bränsleförbrukning. En motor som erbjuder en bra elasticitet både i botten och på toppvarv tycker jag dessutom bidrar till ett sofistikerat intryck. (Sen om man har för vana att ligga runt 1000varv är en annan femma - men motorn ska ge möjlighet till det).
Det är väl få motorer som trivs så där väldigt bra vid 1100 varv. Vad tjänar man egentligen på att ligga och brumma där nere?
Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]