Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Så är det, över 100km/h så ökar förbrukningen exponentiellt och lite till...
Kul att du är nöjd med bilen i alla fall, motorn går otroligt mjukt och fint (med pulver så det räcker när man så önskar) 8)
Användarvisningsbild
av hollan
Det var "glapp" i dragkroken och när man kör utan lass på släpet så skramlar det. Någon annan som har det? Jag har delbart drag.[/quote]

har jag aldrig råkat ut för med den (nya sortens kula) är inne på mitt 3e delbara med samma teknik du är helt säker på att den är låst? skall inte glappa nått skall vara helt stum förmodar att du har volvo orginaldrag det är inte så enkelt så det är kulhandsken i släpet som är sliten alltså inte bilens fel eller du har provat olika släp?
Användarvisningsbild
av hollan
Cunningham skrev:Det är väl bara att uppsöka Volvo, peka på draget och säga: "fixa"!

Såvida det nu inte är kulhandsken det är fel på, som antytts ovan.
jo men är där inget fel på draget så har verkstaden full rätt att debitera en felsökning på kunden precis som i alla garanti ärenden
av mojja
hollan skrev:
Cunningham skrev:Det är väl bara att uppsöka Volvo, peka på draget och säga: "fixa"!

Såvida det nu inte är kulhandsken det är fel på, som antytts ovan.
jo men är där inget fel på draget så har verkstaden full rätt att debitera en felsökning på kunden precis som i alla garanti ärenden

Och är det ett garantifel så har kunder rätt enligt konsumetköpslagen att gå helt utan ekonomisk skada och med det sagt kunna kräva även förlorad inkomst,benisn pengar och värdeminkning på dom mil som det tar till verkstade och hem.

Hur många kunder tror du nyttjar detta?

Och hur många verkstäder ställer ut fakturor för felsökning om det skulle visa sig vara ett handhavande fel på en bil som går under nybilsgarantin?

Som tur är har jag aldrig råkat ut för en sådan verkstad även då jag haft problem som bara uppträder ibland och inte kunnat påvisas under verkstadsbesöket så har jag möts av ordena att dyk gärna in så fort du upplever detta fel igen så att vi kan göra ytterligare felsökningar.

Vänligen Mojja

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]