Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Har inte haft bilen så längre. Sen i vintras köptes den beg från en bilfirma.
Idag startade jag AC. Men det verkar inte hända mycket. FIck dra vä+hö sidas reglaget till min temp. Fläkten började spinna fritt. Men känslan efter iskall luft uteblev. Kopplade från och till ac on,off. Man/aut. Märker ingen skillnad i motorvarvtalet. Alla lampor lyser som dom bör.

Går det att testa på något sätt om det är inbillning eller om det är fel på ACn?

Det gäller en V70N -07 diesel 163hK aut.

p.s. jag tror det kallas ECC?
Användarvisningsbild
av wissel
Testade min idag åxå.
Kompressorn startade och luften blev bara något kallare. Hur varmt har du det i luften hos dig i Skåneland ?
Kompressorn min gick nog inte mer än 10 sekunder......
Slår din Kompressor igång som den skall göra ?
Freddie
av kamilenski
wissel skrev:Testade min idag åxå.
Kompressorn startade och luften blev bara något kallare. Hur varmt har du det i luften hos dig i Skåneland ?
Kompressorn min gick nog inte mer än 10 sekunder......
Slår din Kompressor igång som den skall göra ?
Freddie
19 grader ute. Hur kollar man om kompressorn startar?
Användarvisningsbild
av wissel
Du hör det tydligt o klart, det är två skivor som Magnetiskt drarihop, det klonkar till. har du med dig någon så kan du titta ner på Kompressorn och se när yttre skivan dras in och får kontakt med "dragskivan" och börjar snurra.
av kamilenski
Det varken hörs eller synd nåt. Ringde Bilia. De tycker det skall inte höras nåt. Är det på annat sätt olika årsmodeller emellan?
Min är en 07a. Ska försöka fota den dellen jag tror är kompressorn.
av d98josu
Kolla med "read + dubbelklick på backljuset" om du har nån felkod. Tror att CCM är climate control module. Detta kan du göra utan nån speciell obd dongle.
av kamilenski
Menar du trycka in bromsen 2 ggr?
Imorgon testar jag med batteriet. Dock med öppna fönster. Vill kunna komma in i bilen ;)
Användarvisningsbild
av Perra83
Magnetkopplingen hörs väldigt lite på dessa bilar. Rören som går in till kupén ska bli kalla i alla fall ett av dom då det ena är retur.
av kamilenski
Perra83 skrev:Magnetkopplingen hörs väldigt lite på dessa bilar. Rören som går in till kupén ska bli kalla i alla fall ett av dom då det ena är retur.
Ja. Bra tips. Så ska jag kolla! Hur varma rören blir!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]