Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Vi vet ju inte hela historien, bilen kanske var avställd när han flyttade dit och som den ser ut utan tak så ska den självklart bort från parkeringen
av llesrof
Efter att ha sett bilen i fråga går jag nog på tantens linje. Det finns väl ingen anständig människa som vill ha en liknande tjackpundarholk mitt i blickfånget? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Severin
föredrar du cabbar med pressening eller vad.

Vem som helst fattar väl att den där bilen inte rullar frekvent så den tar med all sannorlikhet upp P-plats i onödan
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
Jag föredrar BMW, Porsche, Lamborghini, Maserati, Ferrari, Rolls Royce eller Koenigsegg. Volvo är inte direkt kända för att bygga *snygga* bilar. Om det bara får stå stiliga bilar på parkeringen, då går alla Volvo bort.

Tyvärr.
av llesrof
torbjorn_75 skrev:Jag föredrar BMW, Porsche, Lamborghini, Maserati, Ferrari, Rolls Royce eller Koenigsegg. Volvo är inte direkt kända för att bygga *snygga* bilar. Om det bara får stå stiliga bilar på parkeringen, då går alla Volvo bort.

Tyvärr.
Om det är den BMW, Porsche och den typen av bilar som står på den aktuella gatan så kan man ju undra hur i hela friden någon med en tjackpundarholk har råd att bo där? Fast trådskaparen kanske är en excentrisk mångmiljonär som inte vill köra runt i något stiligt och elegant? :mrgreen:
av MyCrew
FWH skrev:Var det inte en svart bil?

Jag kan förstå om man inte vill ha tex en sönderslagen bil på parkeringen, men som den där såg ut (särskillt i första fotot) är det väl absolut inget att klaga på?

Det kan jag med förstå, men min bil var ju värken sönder slagen eller liknade :/ Den är väll fin på första bilden :)

Den andra bilden fick slänga över en Presenning för det började Regna :( Men det var ju endå inte ens på den parkering vid det tillfället så :)
av MyCrew
Severin skrev:Vi vet ju inte hela historien, bilen kanske var avställd när han flyttade dit och som den ser ut utan tak så ska den självklart bort från parkeringen

Är det inte tillåter att äga cabbe i sverige om man är hyresgäst ngn stans ? alla har liksom inte råd med garage, Plus att den var inte cabbe under tiden jag bodde där heller !!!
av MyCrew
Severin skrev:föredrar du cabbar med pressening eller vad.

Vem som helst fattar väl att den där bilen inte rullar frekvent så den tar med all sannorlikhet upp P-plats i onödan

Bilen rullade var dag till och från jobb ibland mer, Även skattad och fullt Bes !!
av llesrof
Några funderingar:
Den svarta bilen som omnämns i första inlägget, är det samma bil som den där rödaktiga 740:n du visar bilder på? Alltså den som senare fick taket bortskuret så att det blev en "cab" och där själva caben utgörs av en presenning?

På andra bilden ser det inte ut som att den står på någon parkering, den ser ut att stå på gatan. Är det där den inte får stå? Kan det i så fall bero på att det är parkeringsförbud?

På andra bilden ser det ut som att den står uppkörd en bit på trottoaren. Gatan ser ut att vara tillräckligt bred för att bilar skall kunna passera utan du ställer dig på trottoaren. Det enda du uppnår genom att parkera halvägs upp på trottoaren är att du hindrar fotgängare. Det kanske var därför den bogserades bort? Man får nämligen inte stå på trottoaren.
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]