kave skrev:Snack: Tja, köpte en Multitech också och den tar mindre plats än vår gamla DuoLogic Isofix stol i baksätet. Dock svär man varje gång man ska montera stolen. Tar lång tid om man verkligen ska dra fast den ordentligt så den inte fläxar. Jag längar till den dagen bägge barnen har Isofix. Vidare tycks stödbenet tycks vara lite i kortaste laget för V70II.
Jag tycker att din sista anmärkning om stödbenet är en generell notering som jag gjort på alla stolar vi provade, innan vi valde multitech. En fråga som jag ställer mig är om det finns någon bil där man behöver den kortare halvan av beninställningen? Finns det bilar med så låga stolar?
Vi har en S60 med sportstolar, något som kanske bidrar till att benet måste vara fullt utställt, trots att stolen är i lägsta läget och max nedpumpad i framkant, men jag har liksom du flera gånger önskat mig ett lite längre ben - dock blir kanske stolen för upprätt, ur säkerhetshänseende, då?
Jag kommer inte kunna ha stolen bakom förarsätet när jag själv skall köra - den får inte plats där, upptäckte vi redan när vi lånade hem en V70 från Upplands Motor, över helgen, för provkörning. Kanske att jag kommer kunna installera den höger bak, och att flickvännen kan sitta bakom mig? I nuvarande S60 (med universums kanske trängsta baksäte, efter Porsche 911) kan bara f.d. afghanistansoldater utan ben sitta...