Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
nej tänkte mer på 940 turbo :lol:

bytte och satte i ett friskluftsintag
Bild

undrar varför mamma påstår att jag ockuperat hela badrummet med bildelar för :lol:
Bild

passade på att göra rent plastlisterna nere vid golvet
Bild

och rena vart dom och inte svartspräckliga som förut :D
Bild

så här såg bilen ut när jag började idag
Bild

golvmattor och lite plast inlagt
Bild

Bild

snart är det sommar 8)
Bild

bara passagerarstolen och mittkonsollen kvar nu sen är den i stort sett klar invändigt :P
Bild

fixade även kabelgenomföringen på höger sida i torpedväggen där dom bara tryckt ur den och dragit strömkabeln till slutsteget bredvid... Lyckades efter mycket krångel pilla tillbaka den och drog sladden genom gummibussningen istället så nu ska den vara vattentät också :lol:
Nu är den i stort sett klar invändigt (lite småfix kvar) och då passade jag på att kasta dit hjulen och backa ut den för första gången sen den kom in i vintras :D
Konstaterade att den gick pissdåligt när vakumslangarna inte var inkopplade och när tanken är tom. Pluggade en slang som hängde och hällde i en skvätt bensin men den går fortfarande på tre cylindrar så jag hoppas den går bättre med alla vakumgrejor inkopplade igen :roll:

inte världens vackraste men inget som inte en burk bättringsfärg kan göra bättre :P Ska ju ändå lackas om när ekonomi finnes
Bild

Bild

Bild

sprutat på tunt rostskydd i batterilådor och hjulhus innan jag skruvade dit innerskärmarna som ska modifieras snart
Bild

en motor som skriker efter puts och omvårdnad :(
Bild

invändigt blev jag nöjd, den blev fräsch med tvättade plastlister och mattor. Ska göra en seriösare rekond när den ska användas igen :)
Bild

rotade fram en omgång fräscha svarta golvmattor istället för dom beigea med hål och ingrodd smuts i
Bild

ska ta och kasta ut lite skit här i från i morgon så det blir mera plats innan jag kör in den igen och börjar montera tillbaka fronten och lagar rosten i bakänden :)
Bild

Vad tycks, bra eller anus?

edit: Satte in en knapp till elantennen också så den går att köra ner när jag oftast lyssnar på usb-minnet och inte radion
Sweet, fan du har slitit på bra, bara baken kvar alltså, ja det får väl ses som banus :)

Nej jag stavade inte fel ovan det står rätt.
tänk vad lite fräscha saker kan göra för helhetsintrycket :P
Bild
stal strålkastarglas och blinkers från automatarn då dom var i stort sett nya (blinkersen köpte jag i början av vintern) och Biltemas strålkastarglas är faktiskt snyggare än volvos då dom är klarare :wink:

upptäckte idag varför det skrapade under bilen, hade glömt att skruva fast bensinpumpen så den drog i backen :oops: Lyckades böja av ett rör när jag skulle dit med den igen så nu lär jag byta en bränsleledning också...

Men inget ont som inte har något gott med sig för då kan jag byta ut tankupphängningen till nylackade saker som ligger i en låda och väntar :D
hängde i ett fungerande batteri och lite tillfräschade fästen
Bild

hittade en sån här liten plutt som ska göra att nästa gång jag ska ur med batteriet så har det inte rostat fast :D
Bild

ett hmm hyfsat volvobatteri
Bild
startar utan startkablar iaf :lol:

spolartank i
Bild
missade att ta lite bilder efter men luftburk, plattor runt kylaren och lite annat bjäfs blev ditmonterat

regnade lite inatt och kabelgenomföringen på förarsidan satt tydligen inte i heller :roll:
Bild

var och fick mig en hel kofångare och ett helt dimljusfäste så nu är den i stort sett klar i fronten också :D
Bild

Bild

målet att få klar den till maj håller nog, har (vad jag kommer på nu) bränsleledning, rost i draginfästning och rost i ett hjulhus kvar att göra samt bättringsmåla lite. Resten kan jag ta som det kommer
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 75

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]