Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hhedstrom2369
Rådlös skrev:Hhedstrom: Eftersom du bor i Skåne, så är du bara till 50% miljövänlig. Fordonsgasen i Skåne och Västsverige är till (minst) hälften blandad med fossil naturgas! Och Vladimir Putin vill leverera ännu mer via sin gasledning i Östersjön. :evil:
Intressant, hur vet du var jag tankar?
Som upplysning så har vi även 100% biogas även i Skåne...
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Tackar för tipsen. Jag får våndas lite till...

Bilen har ett FV på ca 6500/mån. Med bruttolöneavdrag på 6000 blir nettoeffekten runt 7-8000 /månad. Jag känner att det är lite väl mycket...(fast kul har det varit förstås)

Bara inte gastanken exploderar om man skulle krocka... :???:

Tack än en gång.
Användarvisningsbild
av hhedstrom2369
OptimusPrime skrev: Bara inte gastanken exploderar om man skulle krocka... :???:
Vad jag förstår har det aldrig hänt.
Innan vi köpte vår första gasbil (-05?) så letade jag efter detta men hittade inga olyckor där gastanken exploderat.
Skulle bilen börja brinna så kommer gasen läcka ut vid ett specifikt övertryck och spä på branden men det är ju ingen större skillnad mot bensin/diesel...
Användarvisningsbild
av FWH
Tror att jag har läst att det är en uppdaterad AFV på gång som inte förstör lika mycket av last utrymmet.

Räckviden och brist på tankställen i många delar av landet gör dock att det inte skulle fungerar för mig i vilket fall.

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]