Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrDödén
Biltoken skrev:Jag har leveransvecka 13 på min bil från ÅF. På min Volvo står det nu att bilen i stort sett är klar och lev. vecka 10.
Vilken modell är det du beställt?
Användarvisningsbild
av FWH
perhall skrev:
Ynot skrev:Ja vad ska man säga, jag registrerade mig i december på min gamla bil och bytte sen bil den 30/12, nu när jag ska registrera om mig på nya bilen så går det inte för jag är redan registrerad på en annan bil ??:-/

Jag kommer in på "Min Volvo" men får då info. på min gamla bil som jag inte äger längre!

Har mailat och fått svaret "vi jobbar på det"!
Du ser där, man får bara ha en bil! Och absolut inte två Volvo samtidigt!/PH
Vilket fantastiskt kund lojalitets program! :roll: :wink: :lol:
av Kluster
Fick idag följande svar efter att jag har skickat iväg mitt mail för ca 1 vecka sedan:

Vi ber om ursäkt att det dröjt något med vårt svar.

Då det är en stor mängd data som skall föras över har vi tvingats dela upp överföringarna. Vi har börjat med XC60 och de bilar som gjort service från januari 2011 och framåt.

Vi ber om överseende med att det kan dröja ytterligare något innan du kan se din bil.
av Göranson
Kluster skrev:Fick idag följande svar efter att jag har skickat iväg mitt mail för ca 1 vecka sedan:

Vi ber om ursäkt att det dröjt något med vårt svar.

Då det är en stor mängd data som skall föras över har vi tvingats dela upp överföringarna. Vi har börjat med XC60 och de bilar som gjort service från januari 2011 och framåt.

Vi ber om överseende med att det kan dröja ytterligare något innan du kan se din bil.
Mycket underligt... Jag har en V70 D3 2011 som är levererad i slutet av Oktober 2010 och för mig så fungerar det. Jag har INTE haft min bil inne på service...
Användarvisningsbild
av mange69
OK. Min bil är för gammal? (MY11 uttagen nov -10)!
Kan inte regga mig på Min Volvo-portalen. Får detta svar:
"Din bil uppfyller inte kraven för att skapa ett konto i Min Volvo. Min Volvo är kundportalen för dig som köper en ny Volvo eller gör en Volvo Service 2.0 (gäller årsmodell 1999 och nyare)."

Slutsats: Måste vänta att regga mig till efter första servicen. Det är ju bara 8 månader kvar.
:evil:
av frosse
Detta svar fick jag.

Tack för ditt mail.

Tyvärr är inte alla bilar inne i systemet ännu - i dagsläget XC60 samt ny servade bilar.
Man behöver lämna email adress till sin säljare så att denna kommer in i systemet.
Förhoppningsvis skall alla bilar vara inne snart och då kommer det ett aktiveringsmail till din email du har registrerat hos din Återförsäljare.
av Cox
Som jag ser detta skitsnack, är det ett sätt att få oss att serva bilen igen innan ordinarie intervall är på G. Min kärra servade jag 2 ggn förra året. Årets intervall ha ännu inte uppnåtts. Så detta är rent skit snack som portalen kör med usch tvi fy
Användarvisningsbild
av Momentum
Jag har båda mina bilar registrerade i portalen och har inloggning och allt fungerar som förväntat
Den ena är en MY04 och den andre en MY11
Användarvisningsbild
av epostaren
Det fungerar för mig också. Kan det ha att göra med att jag precis har varit inne och bytt till sommardäck via mitt serviceavtal?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.