NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
I tidningarna i dag bjuder Volvohandlarna in i helgen med en drive på Limited Edition på S40/V50, inte Classic. Är man säker på att My 12 är sista årsmodellen?
Användarvisningsbild
av Bosa
Kluster skrev:Nu var det senast igår jag var in på Bygg din bil på Volvocars.se men där får man då välja mellan Limited Edition av paketen Kinetic/Momentum/Summum.

Min fråga - är detta Classic-versionerna men att de heter Limited Edition via Bygg din bil?
Limited Edition är inte samma som Classic. Det kördes samma typ av erbjudande på V70N när den skulle läggas ner, först kom Limited Edition sedan kom Classic. Sen skulle jag tro att det blir Classic och Classic Momentum men ingen Classic Summum.
Användarvisningsbild
av Bosa
KKR, Classic har ju tidigare alltid betytt att modellen ifråga tas ur produktion så rent historiskt ska då V50 försvinna. Är iofs inget jag har fått svart på vitt att V50 tas ur produktion så det är förstås en ren spekulation men tror att vi, tyvärr, kan vara ganska säkra på den punkten.
Användarvisningsbild
av Jensen
Helt riktigt så är Classic + Classic Momentum det man kommer
att ha på s40 + v50.
Att det fortfarande inte ändrats till Classic på Volvos hemsida är bara
en tidsfråga.

Kampanjen på Limited Edt bilar är lager samt spek
köpta bilar som är utav MY 2011.
Det finns alltså inga Limited bilar utav årsmodell 2012.
Användarvisningsbild
av SvenB
Theo skrev:2012 sista årsmodell för V50????

2010 sålde Volvo 56 098 V50 (bara XC60 sålde mer) och 31 688 S40. Totalt 87 786 st. Cirka 40% av de bilar som Volvo tillverkade i Gent 2010 var V50 och S40.
Man kan rimligen inte lägga ner en modell som står för 40% av tillverkningen i Gent??
Om och när Volvos näst mest sålda bil V50 utgår måste den ersättas med något nytt.
Nu kommer S60 att öka men knappast så mycket att den helt kan ersätta V50 och S40.
2010 tillverkades 27 579 S60.
Lite "knäppt" att man lägger ner en modell som haft så stor volym i Volvos sortiment utan att ersätta den med något. Men det kanske kommer något innan det är helt slut.
Användarvisningsbild
av V9097
Kan bara instämma. V50 är en trevlig modell, även om den inte är helt up to date tex vad gäller infotainment och vissa säkerhetssystem typ city cafety. Men prisvärd och skoj att köra!

Jag tycker det har varit ovanligt tyst om kommande volvomodeller sen V60 kom. Inga spionbilder till exempel... både s40/V50 och även xc90 behöver bli ersatta av nya modeller
av Tuppen1
Det är uppenbart att Volvo vill fasa ut S40 /V50 för att öka efterfrågan på dyrare S/V60.
Då finns det en stor risk att de tappar många mellanbilskunder men den risken tar de tydligen. De vill väl öka på sin Premium-image.
/Kanske är Volvo nu ett steg längre från "Svenne-bil" :-O)
av Kluster
Jensen, du vet inte möjligtvis hur länge "kampanjen" Limited Edition kommer på pågå?
Användarvisningsbild
av SvenB
Tuppen1 skrev: Då finns det en stor risk att de tappar många mellanbilskunder men den risken tar de tydligen. De vill väl öka på sin Premium-image.
/Kanske är Volvo nu ett steg längre från "Svenne-bil"
Det är ju tvärtemot vad nya Volvochefen säger i intervjuer. De skall återgå till mer hemvävt svenskt, och sluta snegla på tyskarna.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]