Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kompensation för att ljudet från olika högtalare ska nå ditt öra samtidigt.

För övrigt håller jag med om att HP i V70II inte är så mycket att hurra för. HP i min S40N -05 var bättre. Däremot att inte höra skillnad mot P - tja då tror jag man får kolla hörseln lite. Det är ju rejäl skillnad.
Länken är bra, visar hur kass P är :-).

Bjorn, det "låter" ( :lol: ) ju fantastiskt! Jag skickar ett PM för att kolla dina ljudkontakter :-). Eftersom min gamla V70 gick från dålig till fantastiskt genom att byta stereon så antog jag att det mesta satt där men man kanske kan få det bra på flera sätt. Volvo har dessutom duckat frågan vad det skule kosta och få till ljudet men det kanske är pga okunskap
Minns så väl när V70N kom och Volvo basunerade ut hur bra stereoanläggningar det fanns till bilen. Reklamen med en sportbil som sedan åkte iväg varvid det framgick att det var en V70 som spelade hög musik var riktigt lyckad. Synd att man helt slarvat bort poletten sedan dess, särskilt när tyskarna går stenhårt på offensiven med B&O, DIRAC med flera.
Jag tyckte också att min V70 MY10 där jag hade HP hade väldigt dåligt ljud hur man än justerade så lät det som både bas och diskant "saknades"
Jämfört med den HP som jag nu har i min XC60 MY11B är himmelsvid till den senares fördel
Hur är det om man jämför med s60/V60/XC60 med Sensus för t.ex. HP nivån? är det samma/bättre/sämre än V70?
Jag ska strax beställa en V70 MY12 med Sensus, man kan ju gissa att det blir ungefär samma som S60/V60/XC60? Frågan är om HP är OK där? Håller med om att HP inte är jättebra. Har den i min nuvarande V70.
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]

Har aldrig haft problem iaf. Tror ägandet &au[…]

Fick patchen idag till min V90 2019. Funkar nu. Vo[…]