Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Hej på er. Jag misstänker att jag har fel på antennringen på min s70 -98. Startar och går en halv sekund men dör sen. Jag har inga felkoder, ger antennringen felkoder? Har inhandlat en ny antennring men inte hunnit byta än..
av rd350
Kan vara både och! Ibland känner inte antennringen av nyckeln, då startar ej bilen men styrenheten uppfattar inget avbrott på ringen och ingen felkod sätts. Samma om du har en felaktig nyckel.
Användarvisningsbild
av mikeyman35
I mitt fall var det följande symptom: Styrboxen bryter strömmen till bränslepumpen när den ej får signal från antennringen. Motorn går ca en halv sekund på befintliga bränsletrycket och dör sen pga soppabrist. Nästa startförsök jag gör hinner bränslepumpen bygga upp lite tryck innan den åter bryts av styrboxen. Och går en halv sekund och dör sen. Så gick det på ca 3-4 gånger och sen plötsligt startar den helt normalt. När motorn väl är igång märks det inte om antennringen tappar kontakten med styrboxen, motorn stannar inte för det.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]