Hej
Jag har en Volvo v70 Classic -08.
Är det någon som vet om det är samma backspeglar på min Volvo som på nyare?
Tänkte skaffa husagnsspeglar att sätta på dom,kanske någon et var man kan köpa bra såna?
Jag kör Volvo original skärmspeglar & är supernöjd. tycker det är skönare att ha dom en bit fram på bilen så slipper man vrida på huvet så mycket för att se i dom.
Just Volvos original är väldigt stabila & ger minimalt med vibrationer.
Nuvarande vagn är nästan 2,4m
I lilla filmsnutten så har jag en "polkagrisvagn, Korvvagn, kärt barn har många namn" full breddsvagn. Gissar att den är på 246 i bredd.
Gillar dessa sugkopps speglar för att:
# De inte vibrerar.
# De är små och smidiga.
# Vid trånga passage kan man med ett knapptryck fälla in speglarna och de följer med.
# Sätts upp på några sekunder och sitter hårt.
# Lämnar inga märken/skavmärken.
# Tas bort på några sekunder.
(Märk väl, tidsaspekten är viktigtsom husvagnsägare, man kan annars missa några öl) 8)
När jag körde Caramba-banan med fullbreddsvagnen, som bl.a. innebar 90graders högerbackning, backa rakt mellan koner m.m. så gick det galant.
Har även haft dessa speglar vid färjor till kontinenten utan missöden.
Eller vid körning på smala skogsvägar, då är det kanon att se vart bakhjulet på bilen befinner sig samtidigt som man ser husvagnens hjulpar.
Som sagt, jag gillar dessa, och tycker de passar alldeles utmärkt till fullbredd och "smalvagn". Även om det skiljer sig knappt 5-6cm på var sida av de vagnar jag kört.
Tar ett tag att vänja sig och man vrider inte alls speciellt mer på huvudet än vid normal körning utan vagn och extra speglar.
Caramba banan
Faan vad jag är nöjd med min Santa Fe DM
Våra Husvagnsäventyr, hittar du här - http://larzan.se/