Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av -94 9000 2,3T cse
dalldall skrev:ok, var lite det med spjället jag var ute efter, hittade inget på forumet om det, säkert jag som inte letade tillräckligt! så 02- har bosch!?! men nån som har en aning hur länge dom håller? vågar man köpa en högmilare?
Spjällen är inte nån större fara nu. De spjäll som var veka, har gett upp för länge sen.
Bråken om spjällen var bl. a att många har rasat efter ganska korta mil, som på min S80. Över 1kr/körmilen!!! Samt att Volvo stod för fiolerna i USA, men i Sverige fick kunden själv betala.

Gul klisterlapp på undersidan/baksidan av spjället så är det bytt. På min S80 byttes spjället vid inte ens 9000 mil, grannens V70 -01 har gått drygt 30,000 mil med samma, vita spjäll. Jag bytte på en kompis V70 -00 o den hade gått 26,000 på det gamla, vita, spjället innan jag bytte till ett gult. Det varierar alltså rejält.
av trasker
Jag har kört snart 4000 mil på ett år med min 170 hk -01. Förvånansvärt snål jf med vad jag hade förväntat mig. Visst är den slö men den går framåt enligt plan.

Jag upplever inte det surret som motorn i vissa fall påstås prestera. I stället är det en av de mest komfortabla bilarna jag åkt. Kanske tack vara 19 000 mil på mätaren och fortfarande orginaldämparna :) Den glider fram på ett skönt sätt.

Leta efter de fel du kan läsa om på forumet och slå till. I många hänseenden en fantastisk bil.

Jag har funderat på att sätta en liten […]

Byta skärm V60 2013

Hej! Sitter med en Volvo V60 från 2013. Ty[…]

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]