Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bounty
Hej
Undrar om man kan sätta i ett gasspjäll från en tex S60 2,5T -04 i min S60 T5 -01, eller det är klart man
kan sätta i det, men kommer det att behövas att laddas in ny programvara eller?
Om jag sätter i ett spjäll från en annan T5 fast med vit etikett, behövs det laddas in ny programvara där med?

Kan nämligen införskaffa mig 2 sådana spjäll och båda har gått väldigt lite mil.

Skulle vara superschysst om nån vart med om nått likande och kan svara på frågan

Mvh,
Mats
Användarvisningsbild
av hollan
from 02 har du ett helt annat spjäll så detta kommer inte att fungera på din 01a dom spjällen som passar är sena 99-01 sen kvittar det om det kommer från en t5 el 2,4t spjäll med vit etikett är den gammla sorten akta dej för dom skall du ha ett begagnat spjäll så köp ett med gul etikett det är det nya som är bättre bilen lär inte starta efter bytet mjukvara måste laddas även i ett begagnat för du måste lära in spjället till din bil
Användarvisningsbild
av MartinS
På 04:orna sitter det Bosch spjäll, ett sådant kan du inte montera på en bil som har ett Magnetti Marelli från början.

/Martin
av Bewsfroe
Lånar tråden om det går bra för trådskaparen? (Eftersom jag har en snarlik fråga) Jag har spagetti-spjället i min S60 -02 men vad jag förstått så kom brytpunkten för bosch runt 02/03? Kan jag ta ett bosch från en annan 02/03 å sätta i min bil då? (B5244S)
Användarvisningsbild
av greeeken
Bewsfroe skrev:Lånar tråden om det går bra för trådskaparen? (Eftersom jag har en snarlik fråga) Jag har spagetti-spjället i min S60 -02 men vad jag förstått så kom brytpunkten för bosch runt 02/03? Kan jag ta ett bosch från en annan 02/03 å sätta i min bil då? (B5244S)

Om du har bosch från början så går det
av Per L
Det är inte alldeles självklart att man måste programmera även ett begagnat spjäll! Jag bytte spjäll på morsans S60 -01 150hk automat och satte dit ett (med gul etikett) från en S80 -01 150hk.
Det fungerade klockrent utan omprogrammering och har gjort så i flera år nu!

Per L
av Bounty
Ok, tackar för svaren.
Vad jag förstått är att om man köper ett begagnat spjäll så KAN det funka direkt för det
begagnade spjället har ju redan programmerats, i värsta fall lär man in och programmera om.
Köper man ett nytt spjäll så är dom ju "tomma" och måste programmeras med information för att
kunna fungera.
av -94 9000 2,3T cse
Jopp de e nog rätt uppfattat.
Jag monterade ett spjäll från skroten i en V70 -00. Den gick direkt o har gjort så i ett år nu.

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]