Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
jaha, idag så kom jag in i verkstan för att fixa 2orna.

Började med att riva ner halva framvagnen för att byta framdämparna.. Kan lova att det blev skillnad som f*n efteråt.
Fixade även bromsröret som låg och nötte mot diverse plåt.
Sen så rullade jag ut i gropen för att byta handbromswire och undersöka hastighetsgivaren och dess kablar.
När jag väl bytt wiren så upptäcker jag att det inte finns nå handbromsbackar alls i trummorna. Det var ju ett smärre bakslag.
Så nu måste jag skaffa sånna också.
Nog med det.. hastighetsmätarn fungerande inte för att kablarna till givaren var av.. så jag tryckte dit ett par nya kabelskor och smacka på dom.
Och nu fungerar hastighetsmätaren :mrgreen: :D

Bild
helt tomt i trumman.

Bild
Nya grejer som blänker å ser fina ut :D

Bild
kablar

Bild
häftigt att den ÄNTLIGEN rör på sig :wink:

Så, blir väl att skaffa lite handbromsbackar såfort man får nå pengar till det. Sen fixa det, in och visa upp bilen igen.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hm, ja då är det inte konstigt att Parkeringsbromsen är obefintlig, trevligt att du fick fart på farten.
Användarvisningsbild
av dahlen
jo, jag råkade ut för samma problem när jag byggde a-traktor av en bil som gått en halv säsong på isen. var rensat där med, hittade expandrar rätt lätt men den där metallpinnen var det jobbigare med. testade göra egna men dom behövde vara så exakta för att det skulle gå så det sket sig :(
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 29
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????