Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Använt bagaget på bilen någon gång?
Varje dag sedan 1986....
Variosboy skrev:Lastat saker långt in i bagaget någon gång?
Nästan jämt då man alltid asar milllioner skrymmande saker till stallet, båtarna, hästarna osv.
Variosboy skrev:Parkerat trångt och blivit tvungen att gå bakom bilen någon gång?
Ofta...

Har löstagbar krok på BMWn men tycker det är bra mera praktiskt med XC70n alltid ärklar att använda.

Men visst om man ser det som ett problem att man slår i så bör man väl välja en infällbar.
VolvoB20 skrev: Har löstagbar krok på BMWn men tycker det är bra mera praktiskt med XC70n alltid ärklar att använda.
Min löstagbara är också alltid klar att använda.... jag tar aldrig av den... :-)-)
StringerBell skrev:
VolvoB20 skrev: Har löstagbar krok på BMWn men tycker det är bra mera praktiskt med XC70n alltid ärklar att använda.
Min löstagbara är också alltid klar att använda.... jag tar aldrig av den... :-)-)
Jopp, det ser jag överallt i bekantskapskretsens bilpark...

Sedan inträffar paniken 1 gång per år när det är besktningstid och kroken måste gå att ta av och nycklarna fattas och kroken har rostat fast....

Raligast hade jag när kollegan utnyttjade rep+stort träd för att rycka loss kroken på sin bil kvällen innan han skulle till SBP.

Jag tar alltid av kroken på BMWn efter varje användning och använder konseverings/skyddsolja varje gång på delarna.

Då skitar man ju i.o.f.s ned sig varje gång.
VolvoB20 skrev:
StringerBell skrev:
Jopp, det ser jag överallt i bekantskapskretsens bilpark...

Sedan inträffar paniken 1 gång per år när det är besktningstid och kroken måste gå att ta av och nycklarna fattas och kroken har rostat fast....
Berätta mer. Hur kollar de kroken på besiktningen? Skall den vara avtagen när man kommer dit, eller skall den gå att ta av? Kollar de varje gång?
StringerBell skrev:Berätta mer. Hur kollar de kroken på besiktningen? Skall den vara avtagen när man kommer dit, eller skall den gå att ta av? Kollar de varje gång?
Det beror ju på hur väl de sköter sitt jobb. Att funktionskolla kroken är ju lika viktigt som att kolla bromsarna.

Kan man inte montera/demontera kroken för man glömt kroken hemma, kroken har rostat fast, glömt nyckel osv så blir det ombesiktning.

Jag har många kollegor som har fått 2:a på att det tex glömt nyckeln hemma,

Sen finns det ju besiktningsmän som missar att kolla det mesta....
Undrar om det är så att korta personer lättare stör sig över en fast dragkrok? Jag tittade på en XC60 där den fasta kroken inte stack ut så långt och då jag är 190 cm lång upplevde jag inte att det var någon större risk att gå emot den.

Men jag har sett en del XC60 där kroken sticker ut ett par decimeter och det är ju inget vidare. Var hittar jag en fast krok som sitter mycket nära kofångaren?
Variosboy skrev:jag är 186cm lång, gillar hemmakvällar och långpromenader. Ooops, fel forum för en del av informationen... :lol:
:-)-) låter lockande:)!!!!
Volvo är ju hopplöst omoderna på det här området. De avtagbara får en märkligt ful kåpa utanpå stötfångaren medan andra har en kåpa som integreras osynligt med stötfångaren. Många andra biltillverkare erbjuder elektrisk eller manuellt infällbar/utfällbar krok med kåpan osynligt integrerad i kofångaren. Hur svårt kan det vara?

Jag har stor nytta av krok men ville under inga omständigheter ha en fast krok och lösningen för den avtagbara är så gräsligt ful så det fick vara. Nu lånar jag bil med krok när jag behöver.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Motorlampa

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&[…]

Idag har jag tankat bensin i 745-an. 98 oktan f&ou[…]

Vdash

Säger som Martin, man gör det på e[…]

240 med "specialvagnsnummer"