Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torslanda
Jag fick ett prel leveransdatum mitten av juni men säljaren hintade om att det 'i värsta fall' kunde dröja längre (vilket nu visar sig vara fallet). Problem med vissa underleverantörer har med saken att göra. Å ena sidan vill man ju ha bilen så snart som möjligt, å andra sidan gör det väl inte ont att få en -12a till kampanjpriset som ju var rätt fördelaktigt...
av Mrmuscle
Men, hur fick du besked om ym 12?
När får man något slags besked om sin beställning?
Ja beställde i onsdags. Blir det en 12a för mig också?
av Torslanda
Det var min säljare på Volvobil som meddelade det. Jag beställde sista dagen dom hade kampanj, dvs den 25e mars (åtminstone var det sista dagen på T3-kampanjen på Volvobil). Om du beställde 1.5 vecka efter så är det inte omöjligt, men det beror säkert lite på utrustning etc. Vet inte om det är något som jag har på min som fördröjer eller om det är generellt för alla T3or. Ta ett snack med säljaren på Bilia, han/hon vet säkert hur det ligger till med din :wink:
Användarvisningsbild
av msi
Beställde en T3 Summum (flamencoröd) idag med leverans framåt juli och det blir MY12 på den enligt säljaren. Bra med nya årsmodellen till det gamla kampanjpriset!
av micke2
hej säger nykomlingen! Beställde en T3 för kampanjpriset till volvoanställda 16 mars. Har inte fått något som helst besked om leveransdatum. Är jag för otålig eller brukar det ta så lång tid?
av vicster
Välkommen till forumet, micke!

Själv beställde jag min bil den 20 mars och jag har prel. lev. v. 20 (stod v. 19 första veckan). Detta gäller dock en S60 T3:a.

Du borde ha fått ett avslutsnummer (kom i brevlådan några dagar efter köpet) som du kan knappa in på volvobil.se under; nya bilar -> leveransstatus. Där ser du vilken vecka den tros komma :D
av vicster
Gör det och återkom gärna med svar :wink:
Även en spec på vad du har beställt får du gärna dela med dig av till oss nyfikna :lol:
av micke2
Menar du orderbekräftelsepapperet för det är det enda jag har fått hittills?
Där stod inget avslutsnummer vad jag kunde se.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
3G släcks

Tackar, jag har samma sim-kort från när[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]

Den grova slangen går ner på någ[…]

Dessa https://vparts.se/se/tandkabelsats-till-volv[…]