NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
KenZoo skrev:vad smörjer ni med??
Jag har en liten flaska listskydd, med en liten skumgummi bit i änden, som jag stryker på listerna ibland då och då. Flaskan köpte jag nog på Biltema vid ett tillfälle. Billig var den i alla fall och jag köpte ett par stycken när jag ändå handlade :lol: När man vaxar bilen är det lätt att det fastnar vax mm på listerna. Har man då strykit på listskydd så fastnar inte vaxet på samma sätt och det är lättare att få väck :D Så det är bara positivt att använda tycker jag.
av KenZoo
Sådär, hade bilen inne och de limmade om listen,, den hade släppt vid a-stolpen ungefär sa dem,

Kostnad vet jag inte då det gick på Garantin

mvh KenZoo
av KenZoo
och nu 2 år senare så läcker det igen från båda sidorna dessutom,,, kanske lika bra att lämna in för o få ny list monterat?

Takets bakre parti behöver nog också en ny list då det har börjat susa och ha sig vid hastigheter över 120 kmh...

alltså kommer jag behöva en Nr 2 och en Nr 6 på bilden jag länkar :) 400$ usd styck ,,,,
scheisse det var inte gratis med tanke på att jag förra året kostade på nya drivaxlar för 12000:-

Bild

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]