Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo 850 97
Jag har en 850 96, motor 5252S, och när jag stänger av bilen så glödtänder bilen. Har kollat alla slangar. Är det någon som vet vad som kan göra att den glödtänder?
av Kena
volvo 850 97 skrev:Jag har en 850 96, motor 5252S, och när jag stänger av bilen så glödtänder bilen. Har kollat alla slangar. Är det någon som vet vad som kan göra att den glödtänder?
Fel värmetal på tändstiften, var det ju vanligast förr i världen.
av *pettson*
Det hela är ganska enkelt att reda ut..
glödtänder den på en eller möjligen två cylindrar= spridare som läcker..
glödtänder den på samtliga cylindrar så är det systemreläet som tröttnat.
av volvo 850 97
Hur kollar jag lättast om det är spridare som läcker?Hur märker jag skillnad om den glödtänder på en cylinder eller alla cylindrarna.tackar för alla svar
av *pettson*
volvo 850 97 skrev:Hur kollar jag lättast om det är spridare som läcker?Hur märker jag skillnad om den glödtänder på en cylinder eller alla cylindrarna.tackar för alla svar
Vi får ju hoppas att du märker skillnaden på om motorn försöker stånka på en cylinder eller två, samt om den glödtänder på alla cylindrar :shock: Annars får du fråga nån som kan lyssna åt dej.
Men för dom flesta jag åtgärdat har det varit systemreläet som varit problemet inget annat.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]