Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Tarsiger
Jag hittar inte (inom rimlig tid) en tråd för frågor om hur forumet tekniskt fungerar i olika avseenden. Provar därför med en ny tråd.

Fråga just nu: I de cirklar som finns till vänster om trådrubrikerna, i en sammanställning över trådar inom ett intresseområde, ser man att det finns "textrader" som ibland står stilla, ibland rör på sig. Jag har trott att rörelsen ska illustrera att någon just då är inne och läser i tråden. Men räknar man hur många cirklar det finns med rörelse i och jämför med antalet inloggade besökare + gäster som anges nedanför trådlistan så stämmer det inte. Antalet cirklar med rörelse brukar vara högre. Vad betyder egentligen cirklarna?
Användarvisningsbild
av CarMan
säker nån som vet.
men jag tror det rörsig när det är mer än 10 svar i tråden
Användarvisningsbild
av FWH
Ja, det handlar väl om hur "het" tråden är.

Men finns det någon FAQ om tex hur alla taggar fungerar, tex för att koda in en hyperlänk på text?
Användarvisningsbild
av Mabuse
Fast det där är ju SubSilver2 som väl inte är default layout för JagRullar?
Det är i alla fall inte den layout jag fick när jag registrerade.

Jag tror det är denna ikon han menar:
Bild
Användarvisningsbild
av Tofulus
Mabuse skrev: Jag tror det är denna ikon han menar:
Bild
Enligt filnamnet på gif-bilden du länkade så är det en läst tråd som är populär, röda stjärnan betyder att man deltagit i den/man har skapat den.
av Tarsiger
Ja, Mabuse har helt rätt, det var den ikonen jag åsyftade. Men efter att ha studerat dem lite så inser jag att dessa ikoner inte alls är så sofistikerade som jag trodde. Om antalet inlägg i tråden är < 10 så står "raderna" i cirkeln stilla, annars rör de på sig. Det har inget att göra med antalet besökare som för ögonblicket läser i tråden.

Lite synd tycker jag, för en indikation om att andra just nu läser i en tråd kan förstärka gemenskapskänslan i "forumet" (borde heta forum även i bestämd form). Och antalet gjorda inlägg ser man ju lätt ändå, så det behöver inte ikonen utvisa något om. Som det nu är finns en massa vilande (passiva) trådar med > 9 inlägg och där finns överallt de fartfyllda cirklarna med rader som energiskt drar förbi. Detta ger ett missvisande intryck av aktivitet i trådarna.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]