Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallessida
Pratade med dom för några veckor sedan och dom ville ha numret som står på två boxar i bilen, skulle ha ringt dom men missar deras telefintid varje dag så hör med er, vilka boxar är.det och vart sitter dom?

Volvo 850 -97

kan finnas stavfel och punkter på konstiga ställen och blir så när jag skriver på min galaxy tab.. Vi är inte riktigt vänner..
av Dickan
öppna huven. om du nu står framför bilen. titta på vänster strålkastare. du ser en liten plastlåda med ett litet plaströr till. öppna upp den lådan. så ser du två eller fler metal dosor typ 3-4 cm tjocka och kanske 15x15cm där har du dina ecu boxar som de programerar om för att chippa din bil.
av kallessida
okej, antar du menar lådan där ovanför påfyllningen av spolarvätska, dock är frågan hur f*n man får upp den lådan? sitter en "skruv" utan gängor som håller fast en metallsak som i sin tur håller lådan på plats, något förslag?
Användarvisningsbild
av ketto
Inge svårt! Ta en fil och gör ett spår i skallen, sen tar du skruvmejseln och skruvar upp den!
Sen är de bara att vika över den från lådan, den ska hoppa loss då!
av Dickan
det ska väl vara sjukt enkelt och få upp den? ja det är bara att vola upp annars :) och sätta i ny skruv eller liknande sen.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]