- fre 08 apr 2011, 19:22
Tjenare!
Skrev en annan tråd om mina viberationer i min S80 som blev efter att vi bytt
drivknutsdamasken. Jag körde för att besiktiga bilen idag. Så sa en vän till pappa
att jag fått luft i servooljan. Så han sa att jag skulle köra i en "åtta" så man motionerade
servot. När jag kört 1 varv så small de till och bilen slutade köra.
Bilen tappade drivning helt. Den rullade även bakåt även om den låg i P-läget. Den
hade olja den läckte ingenting. Kände på axel och den satt på plats som den skulle.
Fick ringa bärgaren och dom körde den till Bilia. Nu är frågan vad kan de vara ?
Vi hade ett helvete o få på drivaxeln med splajnsen. Kan jag slagit för hårt så något
gått sönder i lådan tro ?
Kollade lite på nätet på en beg låda och dom ligger runt 10.000... Och sen kostar de väl lika
mycket att byta skiten ?

Skrev en annan tråd om mina viberationer i min S80 som blev efter att vi bytt
drivknutsdamasken. Jag körde för att besiktiga bilen idag. Så sa en vän till pappa
att jag fått luft i servooljan. Så han sa att jag skulle köra i en "åtta" så man motionerade
servot. När jag kört 1 varv så small de till och bilen slutade köra.
Bilen tappade drivning helt. Den rullade även bakåt även om den låg i P-läget. Den
hade olja den läckte ingenting. Kände på axel och den satt på plats som den skulle.
Fick ringa bärgaren och dom körde den till Bilia. Nu är frågan vad kan de vara ?
Vi hade ett helvete o få på drivaxeln med splajnsen. Kan jag slagit för hårt så något
gått sönder i lådan tro ?
Kollade lite på nätet på en beg låda och dom ligger runt 10.000... Och sen kostar de väl lika
mycket att byta skiten ?

Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
You might surprise people, but you're still gay
- By Editdriver