Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Jo XC70 å XC60 finns bara, men inget å rejsa med.. Grrr
av Enzo
Honke skrev:
Enzo skrev:
nilsotto skrev:Förlåt, jag glömde nämna D3.
Du får väl en d5 AWD momentum för 330, känns som ett betydligt bättre köp.
vem vill ha momentum??
Lägg till lite så får man ju summum då ...

Det är ändå en mer prisvärd bil som lär hålla andrahandsvärdet bättre. Den går dessutom oerhört mkt bättre utan att dra mer än marginellt mer bränsle.

Jag skulle snarare säga, vem vill ha en D3? Visst, har man en skittajt budget, men skippa metallic och lite till så har man D5an.

En kompis får sin d5awd summum, med lite extra jox nu nästa vecka, bl a drag, HP, timer etc, för under 360. Dvs, påslaget är ca 20 papp från en d3 med automat. Är valet eg svårt?
av Enzo
na96gen skrev:Jo XC70 å XC60 finns bara, men inget å rejsa med.. Grrr
Men allvarligt, vem köper en V70 (eller xc) för att rejsa med? Kom igen!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Okey! Hade för mig att jag läst här om folk som stört sig på att AWD enbart fanns med automat, fast det kanske bara var med vissa motorer då!?
Användarvisningsbild
av na96gen
Klart det inte är någon sportbil, men en vanlig V70 med four-c och manuell är bra mycket roligare å köra än en Xc60/70
av Amli
Variosboy skrev:Okey! Hade för mig att jag läst här om folk som stört sig på att AWD enbart fanns med automat, fast det kanske bara var med vissa motorer då!?
Bara vissa modeller rättare sagt. Jag vet att bl a VolvoB20 här på forumet "tvingades" till att ta en XC70 D5 AWD manuell då kombinationen manuell låda, D5 och AWD inte finns till V70.

Jag kan för övrigt inte sluta störa mig på det faktum att inte D3 finns med AWD i framför allt S/V60 och V70 :-(O)
av perhall
Ingen Volvo är lika rolig att köra som t ex en BMW e90 325i...

Gasresponsen är t ex urusel i 2,5FT/T, som är en riktig glidarbil liksom D3...

En MY11 är förmodligen värd 8-10 tkr mindre än en MY12 vid inbyte om några år, med samma spec i övrigt. Sen kan man ju ha både glädje av uppdateringarna och sänkta kostnader pga lägre förbrukning på vissa motorer.
PH
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]