Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av viktorlindh
hejsan, blev medlem här i forumet i hopp om att någon kan hjälpa mig :). är så att jag skulle åka iväg en dag med bilen men när jag hade lagt i ettan så gick den precis som att soppan var slut, dog och har inte startat sedan dess. har nu kommit fram till att man måste tjuvkoppla vid bränslereläet för annars går ej pumparna(även med nytt relä) och den får heller ingen ström till spridarna. har testat att byta spridarrelä och styrbox utan resultat. någon som har haft eller vet någon som haft samma problem? tack på förhand/ viktor :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du någon gnista? Prova att spruta in startgas i insugskanalen efter LuftMasseMätaren och se om motorn startar då. Vad har du för årsmodell och insprutningssystem?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du har LHJetronics 2.4 så kan du ta ut felkoder med hjälp av nedanstående länk.

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

Har du mätt om du har ström till stift 30 i systemreläsockeln? Jag förmodar att du kollat säkringarna.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Systemreläet är det man ofta bara kallar bränslereläet, det avlånga vita som sitter i bakre raden längs till vänster, men det är ett dubbelrelä.

Mvh GK
av viktorlindh
är spänning på ett "stift" bara. men jag funderar på om det kan vara jordfel? vet du vart jordningarna sitter förutom dom på insugen och balken till vänster i motorrummet? :) / viktor
Användarvisningsbild
av Jocke S.
viktorlindh skrev:nej har jag inte gjort, var mer detaljerat sitter den? :)
* Öppna huven.
* Ställ dig vid bilens vänstra hörn (sett framifrån bilen).
* Titta ner i hörnet på innerskärmen.

Här sitter ett flatstift-bleck med ett gäng flatstiftskor. En av dessa går till jordningen av spridarrelät.

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]