Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cege
Har blivit tvungen att byta bussningarna på Länkarmarna fram, hörde att det skulle behövas hydraulisk press och nån sorts tolk för demontering å montering???

Eller klarar man det med stor villja å tålamod ?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du kan nog klara dig med ett kraftigt skruvstycke i stället för press. I värsta fall, såga ett spår i hylsan med en bågfil så släpper den lätt. putsar du ur hålet lite sen och smörjer lite går den nya i lätt.

Mät lite hur de gamla bussningarna sitter innan du tar loss dem så behöver du ingen tolk heller.
av cege
Kollade idag på Biltema efter en länkarm i järn....499kr med spindel led....nu är det ju så att jag har länkarmar i aluminium med lösa spindlar.
Kan jag använda den på Biltema med spindeln inbakad ?
av *pettson*
cege skrev:Kollade idag på Biltema efter en länkarm i järn....499kr med spindel led....nu är det ju så att jag har länkarmar i aluminium med lösa spindlar.
Kan jag använda den på Biltema med spindeln inbakad ?
Har du aluminiumarmarna så köper du en sats med hårdare bussningar för sportig körning. Dom är simpla att montera och håller i många år, bilen blir med direktstyrd dessutom då man ändrar lite på castervinklarna. På så sätt kan du fortsätta att bara byta spindelleden.
Ett aber är att satsen med bussningar kostar några kronor extra vid första och enda inköpet.

för att svara på din fråga så ja det går att köra biltemas stållänkarmar. MEN du måste byta på bägge sidorna samtidigt då stålarmarna inte har samma styrgeometri som aluarmarna. Du måste också göra en 4hjulsinställning.
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]