Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
Besiktade bilen och fick en 2:a på förarsidans främre länkarm så jag måste byta denna.
Volvo vill ha 3600kr för att byta länkarmen vilket jag tycker är för dyrt, Att byta på båda sidorna hamnade på 6500kr och detta inkluderar inte nya spindelleder.

Tänkte byta spindelleder och länkarmar själv istället och behöver tips på var det är lämpligt att köpa delarna, Har sett att V-Parts, Mekonomen, Skruvat mfl har dom men är det någon kvalitetsskillnad?
av Toffelhjälten
Byt bara främre länkarmsbussningen då.
Sedan hade jag bytt bägge främre samt kollat bakre då du har ner länkarmen samt gjort en 4-hjulsmätning efter det.
Användarvisningsbild
av pang58
Största "problemet" med auktoriserade verkstäder i dessa fall är att de "envisas" med att byta hela länkarmen i stället för enbart bussningarna... Mindre verkstäder kan säkert byta enbart bussningarna + spindelled till ett helt annat pris.
Trots allt så bytte jag bägge länkarmarna hos Mechanum och betalade ca 5800:-
Användarvisningsbild
av Magnus308
Blev Mekonomens länkarm, Dom tillverkas av Lemforder vilket är samma tillverkare som gör Volvos länkarmar.
Fick lite rabatt också så det blir betydligt billigare att fixa det själv än att lämna in bilen på Volvo.

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]