För att förtydliga lite. de mattorna jag refererar till heter i S80 Premium textil och beskrivningen :
En exklusiv golvmatta i textil med baksida i gummi, vilket gör den vattentät. Mattan ger ett effektivt skydd för bilens interiör mot väta och smuts.
Premiummattan är gjord i S80 Executive kvalitet, med extra tjock tuftad textil. Mattans kant har ett färgmatchat kantband i textil. Mattan är även försedd med en Volvo-logotyp
Mattan i V70 (som jag har) heter även den Premium textil och beskrivningen:
En heltäckande golvmatta i textil med baksida i gummi, vilket gör den vattentät. Mattan ger ett effektivt skydd för bilens interiör mot väta och smuts.
Mattorna är försedda med färganpassade kantband och har dessutom en Volvo-logotyp som förhöjer utseendet ytterligare.
Den tuftade textilen är ett tätt och slitstarkt material som ger hög komfort och ett ombonat intryck. Loggon saknades..
Och om det är den översta mattan som är de som sitter i S80-executive så är kvaliteten samma (rikitigt tjock). Är du fortfarande osäker...så åk in till Bilia och be att få titta på mattorna. Jag är i alla fall nöjd
På din fråga om S80-mattor passar. Vet ej :(