Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Efter att haft hjärnsläpp i lite mer än ett år och åkt passat, så slängde jag iväg den och införskaffade mej min nya slitvarg. Dock har den några mil under huven, men är fräsh för sina mil. Är en V70N 2,4D som har rullat 43000mil i skrivande stund. Har lite planer för dieseltuggarn, men ska hålla den rätt så clean.

Slänger upp lite bilder på hur den ser ut nu innan jag drar igång projekten.

Bild
Förra ägarn slängde på volvo klarglas, och det tackar vi för. :D

Bild
Han slängde även på -05:ans bakljuse.

Bild
Höll på att krocka med skolbussen idag, höll av vägen och klippte en vägskylt istället. Och detta blev resultatet :S Så mitt första "riktiga" projekt blir att byta spegel...
Senast redigerad av 11 emastar, redigerad totalt 0 gång.
av emastar
Dalmans skrev:hoppsan, action direkt i tråden!
kom du undan med bara en trasig spegel så gick det ju ändå ganska bra låter det som

bilen ser fräsch ut för sina mil!
Jodu tack! Visst är jag glad över att jag slapp fronta bussen, men fasen vad det svider med extra "onödiga" utgifter..
av emastar
Dieselsmurfe skrev:Välkommen till trasiga spegeln klubben. Fint med diesel.
Tack du, vet inte om detkänns så ärofyllt att få vara med i just den klubben. Men tack! ;)
jodu, diesel är det enda för vår del just nu iallafall..
av emastar
Då är den där trasiga spegeln bytt, hittade en på skruvat för 495:- och köpte en liten lampa, så jag kunde komma upp i fraktfritt. När jag skulle beställa så talade dom om att alla nya medlemmar fick 100:- rabatt. Så kalaset slutade på 400:- tillslut...
Det tog mej ca en kvart att byta spegeln, lite meck var det men tillslut satt den fast där. :D

Har inte berättat om mitt "lilla" projekt förra helgen. Har ända sen jag köpte bilen i december märkt att det är blött på golvet på förar sidan och misstänkte att det var värmepaketet som gett upp. Men med hjälp av en forumstråd så fick jag reda på att det kunde vara 2 packningar vid ingången i själva paketet som var kass... Så jag drog iväg till volvo, köpte 2 packningar och sen var det dags för att "bara" byta packningarna.... Vet inte hur många timmar det tog igentligen och hur många svordommar det gick åt.. För det första är det ju inte så gott om plats under ratten vid pedalerna, och sen satt skiten som den var svetsad. Men tillslut fick jag ut dom gamla packningarna, och dom hade verkligen gjort sitt.. Sen smällde jag dit dom nya packningarna och nu har jag ett torrt golv! :D

Förra måndagen vart jag iväg med skönheten på besiktningen.. En glappande spindelled var det hela, så den ska bytas när jag slänger iväg bilen på lite service..

I brist på annat så tvättade jag av bilen idag, och insåg att jag verkligen måste göra nåt åt sandpapper beläggningen på bilen. Så jag drog iväg en beställning till Bollnäs bilvård:
4 st medelhårda polerrondeller
1 flaska concept vista
1 flaska menzerna super finish
1 flaska menzerna power lock
1 flaska isopropanol

Så snart ska jag ha en blänkande dieseltuggare! :D
av emastar
Dieselsmurfe skrev:Trevligt. Sommardäcken på ?
Tyvärr inte. väntar på dom. Har beställt nya fälgar och däck, men dom har inte kommit än. Men hoppas på att dom ska dyka upp i veckan..
av emastar
Då var det dags för lite vår uppdatering :D

Mina grejer från bollnäs droppade ner i lådan för en vecka sen, gissa om jag vart glad!
Bild
Har sedan länge lovat min mor att göra iordning hennes v70 2,4D. Så i fredags la jag vantarna på hennes bil och gick loss med mina nya vänner. Resultatet blev chockande! Blev som en helt ny bil, och fick fram den "riktiga" lacken istället för sandpapperlacken..
Före bilder
Bild
Bild
Bild
Bild
Efter
Bild
Bild
Bild
Bild

Så nu är jag sugen på att hugga tag i min bil med och få den snygg, men först ska jag göra nåt åt rosten som sitter bakom framhjulen, för sen ska det dit stänkskärmar där....
Bild Vänster sida
Bild Höger sida
Och det projektet drog jag igång igår, så imorn ska stänkskärmarna på, om nu min tidsplan håller......

Dessutom så fick jag mina nya fälgar i veckan, dock hade dom glömt att skicka med centrumkåpan. Men den skulle komma i veckan, så snart ser det bättre ut... Men fälgarna sitter iallafall på :D
Bild Blev helt klart ett lyft av bilen!

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]