Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vid uppgradering till faceliftstrålkastare xenon så fungerar inte halvljuset alls. Det visade sig vara en förstärkare till den ena lyktan som hade kortslutning. Följdfelet blev att biles halvljus kortslöts och slutade fungera.

Det märkliga är att inga säkringar har gått, vilket jag tycker dom borde.

Inkopplingen (kablarna) av de nya strålkastarna har dubbelkollats så att inget fel var där.

Var kan felet ligga, finns det något halvljus relä eller någon annan komponent som kan ha gått sönder?
av CANBus
var det kortslutning i ballastern så kan du fetglömma den, bara köpa en ny ballast, dom tål inte att kostslutas eller fasvändas.
eller blev båda kortslutna så har du 2 problem.
av BadBoy
Nej, jag vet. Ballasten är trasig men jag är övertygad om att den var trasig från start.

Inkopplingen av båda strålkastarna är korrekt då den fungerande lampan fungerade på bägge sidor, med bägge kabeladaptrar!

Värre är att efter inkoppling av den trasiga strålkastaren så har det blivit kortis i bilen någonstans, inga säkringar har gått... ingen spänning till halvljuset alls.

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]