Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zezam
Hej ! Jag ska byta bussning i det övre motorfästet , så nu en liten undran. Ska man välja powerflex eller orginal plus vilken färg ska man ha på powerflexen i så fall ? En del säger gul och nån säger blå . Sen till montering samma där en del säger det är en baggis att sätta dit powerflex och nästa säger att det är åt det varmare hållet . Bilen är en Volvo 854 GLT som körs normal körning .
av *pettson*
zezam skrev:Hej ! Jag ska byta bussning i det övre motorfästet , så nu en liten undran. Ska man välja powerflex eller orginal plus vilken färg ska man ha på powerflexen i så fall ? En del säger gul och nån säger blå . Sen till montering samma där en del säger det är en baggis att sätta dit powerflex och nästa säger att det är åt det varmare hållet . Bilen är en Volvo 854 GLT som körs normal körning .
En GLT som körs normalt kräver en vanlig motorkudde, det finns liksom ingen mer anledning. Väljer du hårdare så kommer du att få vibrationer som går in i kupen. Det är nämligen baksidan av att byta till hårdare.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag bytte inre fästet mot torpedväggen till en från skruvat, en solid av gummi (original var inte solid) och det räckte för att det skulle bli rallyljud i bilen :D
Användarvisningsbild
av zezam
Tack för snabba svar Pettson och Taxi . Jag misstänkte att det var så som ni säger efter att läst runt lite om powerflex vs orginal. Det får bli en orginal .
Användarvisningsbild
av taxi
Tror det är tvärtom, om det är stora gummibussningen över motorn? Original är några mm större än hålet.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Ok ja jag har bara pressa i orginal det gick lätt utan problem.
Va bara en som hade satt i båda typer att powerflex är hårdare så den blir hård att få i.
Men är den lättare så är det inga problem då.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tyckte original var jobbig för den var för stor, jag vet inget om powerflex!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Original är lite större än hålet, originalverktyget är format lite som en tratt för att styra i den. Men det går bra om man fasar av bussningen lite med en slipmaskin annars...

Den enda erfarenheten jag har av powerflex är att jag har bytt tillbaka till original eftersom ägaren tyckte det blev för mycket vibrationer. Men den bussningen var två halvor, och alltså lätt att montera.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Ja tog bara en tving och tryckte i den som var orginal utan att fasa av det fungerade med utan problem.

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]